W Chinach iPhone'y nie mogą być najlepsze. Zakazuje tego prawo
19.11.2015 22:26, aktual.: 20.11.2015 10:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Największy chiński operator sieci komórkowych, China Mobile, został zobowiązany do usunięcia reklamy najnowszych iPhone'ów ze swojej strony internetowej, ponieważ naruszała ona tamtejsze, dość nietypowe z europejskiego punktu widzenia, prawo.
Slogan promujący iPhone’a 6s i 6s Plus – jedyne co się zmieniło, to wszystko – za decyzją chińskiego sądu narusza przyjętą 1 września 2015 ustawę, która stanowi, że hasła reklamowe nie mogą zawierać wyrazów „najlepszy” i „najbardziej”, gdyż wprowadzają konsumentów w błąd. Decyzję o wyższości danego produktu nad innymi świadomie powinni podejmować klienci.
Grzywna za złamanie przepisu wynosi 200 000 juanów, czyli 124 540 zł. Zdaniem prawnika zajmującego się sprawą reklamy iPhone'ów, słowa „jedyne” oraz „wszystko” łamią nowe przepisy. Zatem Apple najprawdopodobniej również nie uniknie pozwu sądowego.
Korporacja nie jest oczywiście pierwszą, która naruszyła chińskie prawo. We wrześniu tamtejsza marka Xiaomi została skontrolowana przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu. Okazało się, że używane przez nią hasła reklamowe „król wyświetlaczy” oraz „światowej klasy” także naruszają ustawę.