Statystyki urządzeń mobilnych w Q3 2013 - Android kontynuuje dominację, a Windows Phone podwaja udział w rynku
Strategy Analytics opublikowało najświeższe dane odnośnie systemów mobilnych w trzecim kwartale 2013 roku. Najważniejsze informacje to wzrost udziałów Androida, a także duży skok sprzedaży urządzeń z Windows Phone.
02.11.2013 | aktual.: 04.11.2013 23:57
System od Googla ponownie wybija się wśród urządzeń mobilnych i przekracza kolejne rekordy sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego, Android osiągnął sprzedaż większą o ponad 63% (204,4 miliona urządzeń), a udział w rynku wzrósł o ponad 6% do 81,3%. Największy konkurent, Apple, straciło 2%, jeśli weźmiemy pod uwagę udział wśród urządzeń mobilnych. Co ciekawe, w tym samym czasie gigant z Cupertino dostarczył na rynek o 7 milionów urządzeń więcej. Czyżby użytkownicy już nasycili się urządzeniami wyprodukowanymi przez Apple?
Dwie następne pozycje zajmują Windows Phone i BlackBerry. System mobilny od Microsoftu podwoił swój udział na rynku i ma już 4%. Sprzedano także prawie trzykrotnie więcej urządzeń, niż w analogicznym okresie w roku 2012. Zapewne wszystko za sprawą hitu, jakim jest Lumia 520. Konkurent z czwartej pozycji, BlackBerry, powoli żegna się z rynkiem, zarówno sprzedaż urządzeń oraz udział w rynku kurczą się bardzo szybko. Jeżynka to obecnie tylko 1,0%, gdy jeszcze rok temu aż 4,3% urządzeń pracowało pod kontrolą BB OS.[img=q1]
Wzrost sprzedaży urządzeń z Windows Phone jest duży, ale pokazuje jednak także, jak bardzo ciężko wejść nowym urządzeniom w środowisko mobilne. Idealnym przykładem jest Firefox OS - hucznie zapowiadany system nie osiągnął żadnego sukcesu. Powodem były zarówno problemy z jakością oprogramowania, jak i urządzeń na których działał mobilny lisek. Znana nazwa, a także grono fanatyków nie przysłoni braków i niedostosowania systemu do rynku. Klient mobilny jest obecnie bardzo wymagający i ma duży wybór zarówno oprogramowania jak i sprzętu. Ubuntu Phone OS, Tizen czy nawet Sailfish - nowe systemu będą miałby bardzo ciężko, aby przebić się do świadomości użytkowników. Dodatkowo pokazują to statystyki związane z pozostałymi systemami mobilnymi. Ich udział w rynku spadł z 5,2% do zaledwie 0,5%. To znak, że użytkownicy świadomie wybierają urządzenia, które będą miały w przyszłości wsparcie producenta i nowe aplikacje.