Awaria Pekao. Tysiące zgłoszeń od Polaków (aktualizacja)
Chwilę po godzinie 11 w piątek 29 listopada Polacy zaczęli masowo zgłaszać awarię Banku Pekao. Nie działa przede wszystkim bankowość mobilna.
29.11.2024 | aktual.: 29.11.2024 13:41
Przed piątkowym południem występuje duża awaria w Banku Pekao. Użytkownicy portalu Downdetector.pl zgłaszają, że przede wszystkim nie działa bankowość mobilna. Oznacza to, że nie można zalogować się do rachunku. Najwięcej zgłoszeń (ponad 3,5 tys.) odnotowano ok. godz. 11:30.
Ze zgłoszeń internautów wynika, że poza bankowością mobilną, w wyniku piątkowej awarii Pekao nie działa też logowanie do rachunku przez stronę internetową. Mają też występować trudności z płatnościami BLIK.
Bank Pekao odniósł się już do zgłoszeń internautów w mediach społecznościowych i informuje, że instytucja pracuje nad rozwiązaniem problemów. Jednocześnie nie jest znany przewidywany termin usunięcia awarii.
Aktualizacja, godz. 12:08
Niedługo po godzinie 12 zaczęła spadać liczba zgłoszeń dotyczących awarii Pekao w serwisie Downdetector.pl. Z maksymalnie niemal 3,5 tys. zgłoszeń, liczba spadła do niespełna 1 tys.
Aktualizacja, godz. 12.50
Obecnie liczba zgłoszeń utrzymuje się na poziomie ok. 700. Z najnowszych komunikatów Pekao wynika, że bank nadal pracuje nad rozwiązaniem problemu.
Aktualizacja, godz. 13.30
Według serwisu Downdetector.pl liczba zgłoszeń wynosi obecnie ponad 250. Wciąż jednak nie można mówić o zakończeniu awarii.
Norbert Garbarek, dziennikarz dobreprogramy.pl