Ortho Robot
Wraz z przejściem gier logicznych w 3D ich producenci niejednokrotnie bawili się konwencją dowolnego przełączania się pomiędzy płaszczyznami, żeby zmusić komputerowców do wysilenia szarych komórek. Bezpłatny projekt Ortho Robot reprezentuje ten właśnie nurt, udowadniając, iż punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, czy raczej obrócenia etapu. Na kombinowaniu spędzicie długie godziny.
Zadanie teoretycznie jest proste. Tytułowy robocik musi stanąć na zielonym polu, aby system uznał poziom za ukończony. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach. Nie mamy tutaj do czynienia z platformówką, bo bohater może przemieszczać się tylko na boki i nie skacze, a napotyka przeszkody. Klucz tkwi w takim obracaniu myszką ekranu, by z innej perspektywy (przykładowo z góry) przejście było możliwe. Im dalej, tym trudniej.
Minimalistyczna oprawa graficzna sprzyja koncentracji, błyskając lekko jedynie w celu wskazania, że poprawnie złożono płaszczyznę pod danym kątem. Dynamiczna muzyka udanie motywuje gracza do działania. Raz przebyte etapy da się potem powtarzać, czemu sprzyja zbieranie przez grę statystyk odnośnie czasu przejścia poziomu, liczby wykonanych ruchów oraz zmian widoku. Zwyczajnie myśli się o poprawianiu rekordów.