Bądź widoczny w internecie. Jak skutecznie ogłaszać się online?

Widoczność firmy w internecie to w praktyce "być albo nie być" dla danego przedsiębiorstwa na rynku zatłoczonym przez konkurencję. Warto więc odpowiednio podejść do tematu widoczności firmy online, właściwie dobierając metody zwiększające obecność marki w sieci.

Firmy powinny zadbać o widoczność w sieci
Firmy powinny zadbać o widoczność w sieci
Źródło zdjęć: © Pexels
Oskar Ziomek

Pierwszym wyborem każdej firmy z pewnością będzie własna strona internetowa. To możliwość stworzenia przestrzeni na reklamę przygotowanej w dokładnie taki sposób, jak wyobraża to sobie właściciel. Warto przy tym zadbać o odpowiednie przygotowanie techniczne. Mechanizmy wyszukiwarek oraz serwisów agregujących treści inaczej promują witryny, które są wolne, przestarzałe i niedostosowane do urządzeń mobilnych wbrew koncepcji mobile first.

Niezbędne jest także zadbanie o SEO - takie przygotowanie treści w witrynie, by wpisywały się w bieżące trendy wyszukiwań np. w Google. Na własnej stronie internetowej nie może się jednak skończyć, bo równie duży rynek to dziś ciekawa reklama przygotowywana w mediach społecznościowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Warto zadbać o stworzenie profili w najpopularniejszych serwisach tego rodzaju i co ważniejsze - regularne uzupełnianie na nich treści. Tylko w ten sposób można zaangażować społeczność i liczyć na popularność profilu, a to od liczby reakcji, komentarzy i udostępnień zależy, jak daleko dotrą wpisy, w praktyce reklamując daną firmę.

Reklama dźwignią handlu

W samej wyszukiwarce Google, która zdominowała rynek, wypada też rozważyć kampanie Google Ads - w ramach których strona danej firmy może być promowana nie tylko w wynikach wyszukiwania ale także w ramach reklamy na YouTubie czy po prostu banerach reklamowych w sieci. Te mogą trafić gdziekolwiek i zwiększyć grono potencjalnych klientów danej firmy wśród osób, o których wcześniej właściciel danej firmy mógł nawet nie pomyśleć - na przykład na forum specjalistów danej dziedziny.

Równolegle warto zadbać o tzw. "wizytówkę w Google". To komplet informacji, który wyświetla się w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy danej firmy. Klient może w ten sposób poznać godziny otwarcia, przeczytać opinie i poznać numer telefonu. Widząc wizytówkę w urządzeniu mobilnym, da się w ten sposób również szybko włączyć nawigację pod wskazany adres. Często to skuteczniejsze źródło pozyskiwania szybkich informacji o danej firmie od szukania jej oficjalnej strony internetowej i danych wśród zakładek.

Pomyśl o newsletterze

Dobrym pomysłem na podkreślenie zaangażowania firmy są także kampanie e-mail. Klienci z pewnością szybciej zapamiętają daną markę, gdy ta będzie raczyła ich newsletterem ze świeżymi poradami w danej kategorii, newsami z branży czy proponowała rabaty na swoje usługi.

Tutaj nie można jednak popaść w przesadę. Każdy z nas z pewnością nie raz frustrował się, gdy wiadomości od danej firmy trafiały do skrzynki zbyt często, co skutkowało anulowaniem newslettera - a to skreślenie szans dla danej firmy, na pozyskanie danego klienta w ten sposób.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)