Xbox Live – poważne problemy z działaniem usługi przedłużają się
Aktualizacja, 14:30 Otrzymaliśmy od Microsoftu odpowiedź w tej sprawie: Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy użytkownicy mogą mieć trudności z zalogowaniem się do usługi Xbox Live. Pracujemy nad tym, aby rozwiązać ten problem tak szybko jak to możliwe. Będziemy informować o postępach w naprawie awarii na bieżąco.
18.10.2017 | aktual.: 18.10.2017 14:30
Czytelnicy zgłaszają nam poważne problemy z działaniem ich konsoli Xbox. Ich powodem ma być brak możliwości nawiązania połączenia z usługą Xbox Live, co w zasadzie całkowicie uniemożliwia rozgrywkę. O sprawie wie już dział pomocy Microsoftu, niemniej jego pracownicy nie są w stanie udzielić informacji, kiedy działanie konsoli wróci do pełnej sprawności.
Pierwsze problemy z Xbox Live miały pojawić się jeszcze w piątek. Od tego czasu niemożliwe jest połączenie z usługą. Oczywiście pierwszą diagnozą były problemy z urządzeniami sieciowymi lub dostawcą Internetu – gdy jednak okazało się, że w tej kwestii nie zachodzą żadne problemy, wnioski były jasne – za awarię odpowiedzialna jest sama usługa Xbox Live.
Mimo że problem trwa już co najmniej kilka dni, dział pomocy Microsoftu nie jest w stanie podzielić się informacjami, kiedy awaria zostanie naprawiona. Nie jest także jasne, w jakich konfiguracjach Xbox Live działa, a w jakich nie, gdyż część graczy nie napotyka problemów z działaniem konsoli. Konsultanci Microsoftu podzielili się jednak powodem, dla którego występuje awaria.
Ma ona być związana z nadchodzącą premierą rynką nowej konsoli, Xbox One X, który do sprzedaży trafi już 7 listopada. Wprowadzane przez Microsoft modyfikacje dotyczą obsługi wstecznej kompatybilności i to one mają być powodem problemów. Poprosiliśmy już przedstawicieli Microsoftu o oświadczenie w tej sprawie, artykuł zaktualizujemy niezwłocznie po jego otrzymaniu.
Czy Wy napotkaliście jakieś problemy w działaniu Xbox Live? Zachęcamy do zgłaszania nam tego w komentarzach.