Vectra przeprasza za brak internetu. Klienci dostaną niższe rachunki
Vectra przeprasza swoich klientów za konsekwencje przerwy w dostępie do internetu 25 lutego, która trwała kilka godzin. Jak się okazuje, usterka miała związek z przepięciem i uszkodzeniem systemu zasilania awaryjnego (UPS). Dostawca przyznaje, że z taką sytuacją spotkał się pierwszy raz, ale ma też dla klientów dobrą wiadomość.
26.02.2021 09:30
Zdając sobie sprawę z uciążliwości sytuacji, jaka miała miejsce, Vectra zdecydowała się bowiem obniżyć rachunki klientów. Będzie to proporcjonalna zniżka biorąca pod uwagę usługi, które nie były dostępne w czasie awarii.
Problemy z internetem Vectra zaczęły się wczoraj przed godziną 11:00. Wciągu kilku kwadransów do serwisu downdetector napłynęły tysiące zgłoszeń od użytkowników skarżących się po prostu na brak dostępu do internetu. Restartowanie modemów nie pomagało rozwiązać problemu.
Pełną treść oświadczenia Vectry publikujemy poniżej:[frame]W związku z wczorajszą przerwą w dostępie do Internetu i kanałów obsługi klienta chcielibyśmy jeszcze raz gorąco przeprosić naszych klientów. Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie wywołała ta sytuacja. Jej przyczyną było powstałe z niezależnych od nas przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS). Wczorajszy incydent miał charakter precedensowy – nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług. Nasze systemy są w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane. W tej chwili, w trosce o najwyższą o jakość naszych usług, eksperci z działu technicznego intensywnie pracują nad dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości. Chcielibyśmy również poinformować, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii. [/frame]