Użytkownicy starszej wersji iOS‑a bez dostępu do usług Apple. Nie działa nawet sklep z aplikacjami

Użytkownicy urządzeń z logo nadgryzionego jabłka, którzy jeszcze nie pobrali iOS-a 12, zgłaszają problemy z dostępem do wybranych usług Apple. Nie mogą oni pobierać aplikacji z App Store czy słuchać muzyki w Apple Music.

Użytkownicy iOS-a 11 zgłaszają nowy problem. (depositphotos)
Użytkownicy iOS-a 11 zgłaszają nowy problem. (depositphotos)

01.02.2019 | aktual.: 01.02.2019 23:05

Serwis 9to5Mac donosi o nowym problemie, który występuje u osób używających iOS-a 11. Większość zgłoszeń pojawiła się w ciągu ostatnich godzin, więc jak najbardziej mówimy o dość świeżym błędzie.

Oczywiście szybko pojawiły się teorie spiskowe, według których Apple specjalnie wyłączył usługi w iOS 11, aby zachęcić do przesiadki na nowszą wersję systemu. Ten scenariusz jest jednak naprawdę mało prawdopodobny. Po pierwsze, znaczna większość urządzeń otrzymała możliwość aktualizacji do iOS-a 12, więc odcięcie starszej wersji nie zachęci do kupna nowego iPhone’a. Po drugie, Apple w ten sposób mógłby zmniejszyć zyski z usług, które w ciągu najbliższych lat mają stać się ważnym finansowym filarem firmy.

Problem nie został wciąż rozwiązany i kolejni użytkownicy zgłaszają brak dostępu do App Store i Apple Music. Warto dodać, że awaria pojawiła się nagle, bez widocznej przyczyny. Niewykluczone więc, że wina leży po stronie serwerów Apple. Jednakże strona Apple, która pokazuje stan usług, obecnie nie zawiera nowych informacji. Widoczna jest wyłącznie wzmianka o znanym już problemie z FaceTime.

iOS 11 wciąż jest używany na milionach urządzeń

Według oficjalnych danych udostępnianych przez Apple, iOS 11 nadal znajduje się na 17 proc. wszystkich urządzeń. Mimo iż nowszy iOS okazał się dopracowanym wydaniem, to wyraźnie widać, że wciąż sporo osób nie zainstalowało aktualizacji. Najnowsza wersja obecnie znajduje się na 75 proc. wszystkich urządzeń.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)