Unreal Engine 4.26. Aktualizacja wprowadza nowy poziom fotorealizmu
Silnik graficzny Unreal Engine doczekał się nowej aktualizacji, z oznaczeniem 4.26. Epic Games wprowadził kilka ważnych zmian, które pomogą twórcom gier oraz efektów specjalnych w filmach tworzyć bardzo fotorealistyczne szczegóły.
04.12.2020 | aktual.: 04.12.2020 14:32
Unreal Engine 4.26 wprowadza przede wszystkim Asset Groom Editor, czyli zestaw narzędzi służących do tworzenia niezwykle szczegółowych włosów u ludzi oraz futer u zwierząt i innych stworzeń.
Generowanie realistycznych, złożonych modeli futra oraz włosów jest wbrew pozorom bardzo trudne. Gry osiągnęły wysoki poziom fotorealizmu w wielu innych aspektach, ale ten jest często ich piętą achillesową. Po części to dlatego, że renderowanie tych elementów wymaga sporej mocy obliczeniowej.
Animation in Sequencer in 4.26 | Feature Highlight | Unreal Engine
Unreal wprowadził zgodność Asset Groom Editor z efektami mgły, głębi pola widzenia, a także regulacją poziomu szczegółowości (LOD).
Z narzędzi Unreal Engine korzysta się nie tylko w świecie gier wideo, ale też coraz częściej w świecie filmu i serialu, jak choćby w generowaniu otoczenia w "The Mandalorian".
O powszechności wykorzystywania narzędzi tego typu na łamach zaprzyjaźnionego WP Tech opowiadał nominowany do Oscara polski operator Sławomir Idziak.
[frame]Unreal Engine na Windowsa jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.[/frame]