Telewizory LG z asystentem ThinQ trafią do sprzedaży jeszcze w maju
O sztucznej inteligencji w kontekście asystentów mówi się już od dawna. Z jednej strony naukowcy pracują nad jej sensownym i konstruktywnym wykorzystaniem, z drugiej zaś producenci sprzętów RTV i AGD nagminnie wykorzystują to określenie do nazywania zaawansowanych algorytmów uczących się. Tym razem mowa o telewizorach marki LG, która wyposażyła wybrane modele w asystenta głosowego, stworzonego we współpracy z Google.
20.05.2018 | aktual.: 12.06.2018 16:13
Posiadacze telewizorów z serii LG OLED oraz LG SUPER UHD, w których zastosowano zaawansowanego asystenta głosowego ThinQ, będą mogli korzystać z imponujących możliwości przy użyciu pilota dołączonego do zestawu. Nie będzie konieczne stosowanie żadnego dodatkowego sprzętu, przystawek, itp. Rozszerzenie możliwości telewizorów tej firmy to owoc współpracy z Google. A jakie są rezultaty?
Przykładowo użytkownik może wydawać komendy głosowe (również w naszym języku), a co za tym idzie intuicyjnie sterować urządzeniem, jego ustawieniami oraz zainstalowanymi aplikacjami. Ponadto może szybko i wygodnie wyszukiwać treści zapisane w pamięci urządzenia, na dyskach zewnętrznych, jak również materiały dostępne w sieci, np. w serwisie YouTube. Jeśli telewizor jest podłączony do domowej sieci, w której znajdują się inne kompatybilne urządzenia, użytkownik może za jego pośrednictwem sterować ich funkcjami np. oświetleniem, sprzętem AGD (np. włączenie ekspresu do kawy, nastawienie prania, itp.).
Asystent Google wszyty w system webOS na telewizorach LG jest w stanie się uczyć. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wydając odpowiednie polecenie, odszukać ścieżkę dźwiękową oglądanego filmu lub wyszukać aktualnie emitowane programy telewizyjne pod kątem konkretnych wytycznych np. „Wyszukaj program motoryzacyjny”. Mało tego, już wkrótce funkcjonalność asystenta zostanie wzbogacona o polecenia umożliwiające korzystanie z usług zewnętrznych firm, co przełoży się na możliwość zamówienia pizzy, rezerwacji biletów w kinie etc.
Telewizory LG ze sztuczną inteligencją pojawią się w sprzedaży już w maju. Na początku będzie to rynek USA, ale zapewne niedługo potem urządzenia trafią na kluczowe rynki w Azji oraz Europie.