Spokojnie, to tylko wyprzedaż: Steam postanawia odejść od głośnych promocji?

Spokojnie, to tylko wyprzedaż: Steam postanawia odejść od głośnych promocji?

26.11.2015 10:58, aktual.: 27.11.2015 10:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiele lat temu twórcy platformy Steam pokazali innym sklepom, jak należy robić wyprzedaże. Nawet jeżeli ceny produktów nie schodziły do jakiegoś prawdziwie okazjonalnego poziomu, wielu graczy z wypiekami na twarzach czekało na start kolejnej głośnej akcji promocyjnej. Wypatrywana jesienna obniżka tymczasem zaskakuje skromnością. Próbuje się o dziwo czegoś o wiele spokojniejszego.

Obraz

Próżno szukać tym razem dziennych okazji albo takich błyskawicznych. Nie ma także żadnej rywalizacji podzielonych na obozy kupujących, zbierania znaczków lub odznak, czy czegoś w tym stylu. Nawet ogłoszenie uruchomienia Odkrywczej wyprzedaży, jak nazwano tę obecnie trwającą, sprowadzono do zamieszczenia jednego obrazka z kilkoma propozycjami tańszych gier z podkreśleniem, że nie wszystkie tytuły będą dostępne na wszystkich terytoriach. To chyba nie tak, iż marketingowcy zaspali...

Tematem przewodnim promocji jest poszukiwanie, a konkretnie wynajdywanie sobie samemu smacznych kąsków z wyprzedażowej oferty. Ta jest jedna stała i potrwa do 1 grudnia. Na stronie głównej wydarzenia codziennie zmieniały się będą tylko podsuwane pod nos pakiety czy pojedyncze tytuły. Żadnych dodatkowych, specjalnych obniżek organizatorzy nie przewidują. Jest, co jest. W świetle niedawnych premier, na pewno warto zerknąć na ceny Falloutów, a poszperać warto również między innymi wśród projektów pod szyldem Gwiezdnych wojen. Przeceny sięgają nawet poziomu 80%.

Czemu nagle taki zwrot? Być może Valve zwyczajnie postanowiło samemu odkryć, jak na popularność akcji wpłynie mniejsze jej naświetlanie. W końcu nie oszukujmy się, po raz kolejny zostają przecenione tytuły, których ceny obniżano już niejednokrotnie w przeszłości. Jeśli pomimo skromnego podejścia do sprawy słupki sprzedaży i tak dość mocno skoczą, może okazać się, że angażowanie się w dodatkowe wyprzedażowe atrakcje to strata czasu, pieniędzy i energii. No bo skoro tak czy siak się ładnie kręci...

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl