Risen 3 pięknieje z najnowszą darmową aktualizacją, ale tylko w 64‑bitach
Czasami z pogonii za łatwym zarobkiem z wypuszczania ulepszonych wersji nieco starszych gier na konsole obecnej generacji może wyniknąć również coś dobrego dla komputerowców. Przy okazji premiery edycji rozszerzonej projektu Risen 3: Władcy tytanów na PlayStation 4, nabywcy tytułu na PC doczekali się bezpłatnej aktualizacji, która znacznie upiększa produkt, za jednym zamachem mocno go też optymalizując.
24.08.2015 10:01
Grę aktywowało się na Steam i na tej właśnie platformie wydany został nowy patch poprawiający wrażenia wizualne z obcowania z dziełem. Warunki skorzystania z niego są w zasadzie dwa. Pierwszy to oczywiście posiadanie Risen 3 w edycji PC. Drugi to korzystanie z 64-bitowego systemu operacyjnego. Niestety, ale wyłącznie w ten sposób dało się wprowadzić usprawnienia, tym samym niedostępne dla wciąż siedzących na 32-bitach. Gdyby kiedyś się jednak przesiedli, Władcy tytanów będą dużo ładniejsi.
Znacznie poprawiono rozdzielczość tekstur i obejmuje to praktycznie wszystkie obiekty, od gołych skał, przez roślinność, po potwory, postacie czy nawet efekty czasteczkowe. Gra działa do tego dużo lepiej, a przy okazji oferuje mniej rzucające się w oczy dorysowywanie elementów otoczenia w oddali. Nowy system generowania chmur zapewnia dużo bardziej realistyczne obłoki. Najbardziej użytkownicy cieszą się z wydajności gry. Na tych samych konfiguracjach, na których uruchamiali Risen 3 w zeszłym roku, teraz mają ładniejszy świat, a przy tym naprawdę płynniejszą zabawę.
Nie ma co za bardzo marudzić na wymóg posiadania 64-bitowego systemu, ponieważ od kilkunastu już przynajmniej miesięcy najnowsze hity proszą właśnie o takie wersje Windowsa. Władcy tytanów pewnie niekoniecznie przekonają do przejścia na nowszą technologię, mimo wszystko jednak należy docenić chęci twórców, bo tak naprawdę nie musieli trudzić się nad dawno wydanym projektem, a jednak im się chciało zrobić coś dodatkowo dla fanów. Swoją drogą ciekawe, ile z już wydanych tytułów doczeka się wsparcia dla DirectX 12, dostępnego w Windowsie 10. Na razie w temacie raczej cisza...