PlayStation 4 tanieje w Europie. W Polsce cena też się zmienia, ale powoli
Po obniżce cen PS4 w Stanach Zjednoczonych nie musieliśmy zbyt długo czekać na przycięcie sugerowanej ceny konsoli również w Europie. Jak poinformowało Sony, system dostępny jest obecnie za niecałe 350 euro, czyli 50 euro taniej, niż wyceniono go dwa lata temu na debiut. O ile w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja, Irlandia czy Niemcy to już obowiązuje, u nas poczekamy niestety dopiero na rozwój wypadków.
21.10.2015 12:59
Chociaż na oficjalnej witrynie urządzenia reklamuje się PlayStation 4 sloganem od teraz w nowej, niższej cenie, nie każdy współpracujący z firmą kanał sprzedaży zdecydował się już od pierwszej chwili na przedstawienie rodzimym klientom atrakcyjniejszej, niż dotąd, oferty. Atrakcyjniejszej, czyli na poziomie 1499 złotych za zestaw podstawowy 500 GB. Polskie Sony wyraźnie podkreśla w komunikatach prasowych, że aktualną cenę PS4 należy sprawdzać u autoryzowanych partnerów handlowych PlayStation. Tak czy siak, w brodę zapewne plują sobie ci, którzy na premierę Kolekcji Uncharted nabyli dopiero co pakiet z kompilacją gier i konsolą. Mogli zaoszczędzić te kilkaset złotych.
Jeżeli planujecie zakup PlayStation 4 wypada zwrócić uwagę na wygląd konsoli, a nie tylko dorzucane do niej gry. Przypomnijmy, że od jakiegoś czasu w obiegu jest lekko przeprojektowana wersja urządzenia, lżejsza, ale przede wszystkim bardziej kulturalna, jeśli o poziom hałasu chodzi. Optymalizacja sprzętu pozwoliła na zmniejszenie poboru prądu oraz wyraźnie mniej słyszalną pracę pod obciążeniem. Taką ulepszoną konsolę poznacie po tym, że cała jest matowa. Starsze edycje mają lśniącą czarną osłonę dysku z lewej strony nad szczeliną napędu, tam gdzie widnieje charakterystyczny napis Sony.
Warto się nad PlayStation 4 zastanowić, bo rozwiązano główny problem z zamianą w salonowy odkurzacz na wysokich obrotach przy graniu, a też biblioteka ciekawych gier jest obecnie dość znaczna. Odświeżono także sporo hitów z PS3 w jakości Full HD i 60 klatkach na sekundę, co doceniają zagorzali fani marki. Z nadchodzących premier firma chwali się umową z Activision na promocję Call of Duty: Black Ops III czy Star Wars: Battlefront, ale tytuły na wyłączność, w tym Uncharted 4: Kres Złodzieja i przykładowo Street Fighter V, to dopiero historia na przyszły rok... Kto teraz zdominuje Gwiazdkę?