PKO BP ostrzega przed telefonicznymi oszustami. "Możesz stracić pieniądze"

PKO BP ostrzega przed oszustami, fot. Getty Images
PKO BP ostrzega przed oszustami, fot. Getty Images

16.12.2020 08:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku. W specjalnym komunikacie czytamy, że przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoich rozmówców do podania poufnych danych do bankowości oraz instalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji. - Jeśli podasz im dane logowania lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracisz pieniądze - alarmuje bank.

Bank prosi swoich klientów również o to, aby uważali na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym lub aukcyjnym. Nakłaniają oni do kliknięcia w link i podania danych. - W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta - ostrzega bank.

PKO BP przypomina, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie proszą o podanie haseł do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) oraz nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnieść poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

W komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej, bank PKO BP przypomina swoim klientom aby:

  • Nie wyrażali zgody na instalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
  • Nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu
  • Nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości email, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty

Bank informuje, że w sytuacji, gdy klienci mają jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy telefonicznej z osobą podającą się za pracownika PKO BP, powinni niezwłocznie skontaktować się z innym konsultantem.

Mobilną aplikację PKO BP na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)