Ostrzeżenie dla klientów. Oszuści podszywają się pod BNP Paribas
CSIRT KNF wydał ostrzeżenie dla klientów banku BNP Paribas. Cyberprzestępcy podszywają się pod bank, rozsyłając niebezpieczne wiadomości SMS. W treści można przeczytać o rzekomych problemach z aplikacją mobilną.
15.08.2024 11:09
Phishing to jedna z ulubionych broni cyberprzestępców. Niestety wraca w kolejnej odsłonie. Jak informuje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego, jedna z obecnie funkcjonujących kampanii wymierzona jest w klientów banku BNP Paribas.
W opublikowanym na Twitterze ostrzeżeniu możemy przeczytać, że podejrzane wiadomości SMS, które są rozsyłane przez cyberprzestępców dotyczą rzekomych problemów związanych z możliwością dalszego korzystania z aplikacji mobilnej GOmobile, dedykowanej klientom rzeczonego banku.
Ostrzeżenie dla klientów BNP Paribas
W wiadomości możemy przeczytać, że konto w aplikacji GOmobile wygasa i konieczne jest "ukończenie weryfikacji". Działanie to ma pozwolić na uniknięcie blokady konta.
Po otwarciu odnośnika użytkownik jest przeniesiony do fałszywej strony internetowej, która wykorzystuje wizerunek banku BNP Paribas. W tym miejscu użytkownik jest proszony o podanie danych dostępu do bankowości internetowej. Jeśli się na to zgodzi, uczyni prawdziwy prezent oszustom, którzy będą mieli wówczas dostęp do jego oszczędności.
Jak uchronić się przed oszustwem?
Aby uchronić się przed phishingiem, konieczne jest pozostawanie czujnym. Powinniśmy unikać otwierania przesyłanych w wiadomościach odnośników. Ponadto zawsze powinniśmy weryfikować nadawców wiadomości, a jeśli to jest niemożliwe – sprawdzać dokładnie adresy odwiedzanych przez nas stron i porównywać je z autentycznymi adresami.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl