Orange nie jest sam. T‑Mobile walczy z poważną awarią (aktualizacja)
11.07.2016 22:04, aktual.: 13.07.2016 09:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli nie działa Ci połączenie z Internetem w T-Mobile, nie jesteś sam. Operator stara się usunąć poważną awarię, która objęła różne części Polski i uniemożliwia klientom połączenie się z siecią LTE. Podobne problemy tydzień temu miał Orange, z którym T-Mobile wspólnie rozwija sieć.
Zgłoszenia pochodzą przede wszystkim z Warszawy i Torunia, ale problemy są też w Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu i Trójmieście. Nieliczne raporty docierają też z Łodzi.
Operator potwierdził na Facebooku, że istotnie ma poważne problemy i prosi o cierpliwość. Pełną treść oświadczenia zamieściłam poniżej.
Drodzy, potwierdzamy, że od kilkudziesięciu minut miejscowo możecie mieć kłopoty w korzystaniu z transmisji danych w LTE. Tymczasowo możecie się przełączyć do 3G – odczujecie poprawę, a tymczasem nasi technicy mocno pracują nad przywróceniem usług do zwykłego poziomu.
Będziemy Wam dawać znać na bieżąco o postępach prac, więc nie ma potrzeby dzwonić do naszego BIura Obsługi Abonenta ;)
Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności!!!
Najwyraźniej problemy ma też biuro obsługi klienta, nieprzygotowane na odbieranie lawiny połączeń o 22. Nie sposób nie zauważyć, że wiele zgłoszeń pochodzi od sfrustrowanych graczy w Pokemon GO, którzy korzystając z ciepłego wieczoru starają się łapać fantastyczne stworzenia.
Chwilowo można przełączyć telefony na transmisję 3G i spróbować korzystać z wolniejszego połączenia z Internetem w T-Mobile. Niektórzy jednak twierdzą, że i to połączenie nie działa. Jednak z każdą minutą jest coraz lepiej i więcej użytkowników może znów połączyć się z LTE. Problemy mogą mieć też użytkownicy innych sieci, których operatorzy współpracują z T-Mobile.
Aktualizacja
T-Mobile poradziło sobie z problemem, a na osłodę przygotowało dla swoich klientów atrakcyjny bonus. Oto oficjalny komunikat telekomu:
Wczoraj, podczas planowych prac aktualizacyjnych w sieci T-Mobile wystąpił problem. W efekcie nasze systemy sieciowe nie mogły zweryfikować dostępu części klientów do usług transmisji danych w sieci LTE. Spowodowało to, że część z Was nie mogła skorzystać z transmisji danych w tej technologii. Na szczęście jeszcze w nocy udało nam się usunąć problem i przywrócić pełną sprawność sieci. Niemniej jednak jest nam przykro, że spotkały Was trudności w korzystaniu z usług.
W ramach przeprosin mamy dla Was darmowe GB danych do wykorzystania we wszystkie soboty i niedziele do końca lipca br. Z pakietu mogą skorzystać wszyscy klienci T-Mobile i Heyah niezależnie czy odczuli trudności z korzystaniem z naszych usług czy nie. W każdą lipcową sobotę i niedzielę, każdemu z Was, aktywujemy automatycznie pakiet 10 GB danych do dowolnego wykorzystania.