Niezależne aplikacje oraz gry z PlayStation 2 działają już na złamanej „czwórce”
Scena niezależnych deweloperów PlayStation 4 dostarcza corazwięcej powodów, by poszukać sobie na aukcjach czy magazynowychwyprzedażach starszej wersji tej konsoli. Po tym jak haker flat_zopublikowałw Sieci dokładną analizę procesu ładowania natywnego kodu naPS4, spodziewano się, że w końcu ktoś wykorzysta wyniki jegobadań do stworzenia mechanizmu ładowania pakietów homebrew.Pierwszy zrobił to deweloper wildcard, wydając Homebrew Enabler naPS4 z firmware 4.05. Teraz pozostaje tylko czekać na wysypniezależnego oprogramowania – może komuś uda się skompilowaćna PS4 na przykład Kodi?
21.01.2018 | aktual.: 21.01.2018 23:07
Operacja wciąż jest bardziej skomplikowana, niż mógłby sobieżyczyć zwykły użytkownik. Aby uruchomić własną aplikację naPlayStation 4, trzeba wpierw uruchomić poprzez przeglądarkęgotowegoexploita na kernel, potem należy wstrzyknąć PS4HEN– ładunek uaktywniający ustawienia debugowania w konsoli iumożliwający uruchamianie oprogramowania homebrew.
Następnie swój plik instalacyjny .pkg z aplikacją należyskopiować do głównego katalogu pendrive’a sformatowanego w FAT32i umieścić pendrive w jednym z portów USB konsoli. Przed jegozainstalowaniem lepiej jest odłączyć połączenie sieciowe, gdyżkonsola będzie chciała ponownie przeprowadzić aktualizacjęfirmware. Następnie poprzez ustawienia debugowania przejść doinstalatora pakietów i kliknąć pakiet z rozszerzeniem .pkg –zostanie on zainstalowany, z odpowiednim odnośnikiem w launcherze.
PS4 HEN: Homebrew Enabler per FW 4.05 POC
Uruchomienie tak zainstalowanej aplikacji wiąże się oczywiściez kolejnym zignorowaniem pytania o aktualizację firmware – i jużmożna cieszyć się pierwszą działającą na PS4 wolną aplikacją.Kompletny poradnik krok po kroku znaleźć można na forumplaystationhax.xyz.
W najbliższym czasie można spodziewać się wielu nowychaplikacji na złamane PlayStation 4. Scena dysponuje bowiemfunkcjonalnym SDKdla tej konsoli, wspierającym bibliotekę standardową C, większośćfunkcji z FreeBSD 9.0 (zarówno z przestrzeni użytkownika jak ikernela). Póki co działa on tylko z firmware 1.76, ale jego autorbigboss ogłosił,że trwają prace nad przeniesieniem nad 4.05. W Sieci pojawił sięteż poradnik,jak podpisywać własne pakiety, a następnie Xvortex udostępniłPKGKitchen – kompletny zestaw narzędzi do budowania pakietów naPlayStation 4.
Wczoraj zaś odezwał się wspomniany na początku flat_z.Najwyraźniej zdołałuruchomić grę z PlayStation 2 na PS4, korzystając zwbudowanego w system emulatora. I to grę niebylejaką, Klonoa 2,która nigdy nie chciała dać się uruchomić na PlayStation 3.
seems ps4's ps2 emu is better than ps3's one, @notzecoxao asked to test the game that doesn't work on ps3 (Klonoa 2), and it works on ps4 :) pic.twitter.com/TrVgWdQwcZ
— flatz (@flat_z) January 20, 2018A przecież wystarczyło Sony otworzyć swój sklep na niezależneaplikacje i gry homebrew, ułatwić dostęp do emulatorów iodtwarzaczy multimedialnych, by tego wszystkiego nie było, alboprzynajmniej nie budziło to takich emocji.
Przydatne linki:
- poradnik uruchomienia exploita na firmware 4.05 – forumplaystationhax.xyz(https://playstationhax.xyz/forums/topic/4140-how-to-run-the-ps4-405-kernel-exploit-for-the-first-time/?tab=comments#comment-34475)
- ładunek PS4HEN – kodźródłowy(https://github.com/VV1LD/PS4HEN) na GitHubie, binarka(http://www.mediafire.com/file/sz1rxkbg54m3j25/PS4HEN.bin)
- poradnik instalacji i uruchomienia pakietu PKG – forumplaystationhax.xyz(https://playstationhax.xyz/forums/topic/4188-installing-and-running-our-first-ever-ps4-homebrew-application/)
- testowa aplikacja PKG – binarka(http://www.mediafire.com/file/6e10a9apzezp851/testapp.pkg)
- PS4 SDK – kodźródłowy(https://github.com/psxdev/ps4sdk/tree/firmware405) na GitHubie
- PKG Kitchen – narzędzia(https://www.psxhax.com/threads/pkg-kitchen-ps4-guides-tools-and-scripts-for-fake-pkg-creation.3521/)do budowy plików PKG