Nie bądź jak ekran Surface Laptopa 3 i nie pękaj. Microsoft bada problemy użytkowników
19.02.2020 13:12, aktual.: 19.02.2020 14:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Microsoft Surface Laptop 3 nie jest produktem idealnym. Jak wynika z opinii części użytkowników, komputer ma problem z pękającą szybą chroniącą wyświetlacz. W sieci pojawia się coraz więcej zgłoszeń, w których właściciele Surface Laptopa 3 deklarują, że nigdy nie upuścili urządzenia i dbają o nie, a mimo to wyświetlacz sam z siebie pękł i to po kilku miesiącach od zakupu.
Jak zwrócił uwagę Thurrott, Microsoft jest świadomy problemu, jednak razie nie wiadomo jednak, co może powodować usterkę. Użytkownicy spekulują, że przyczyną może być brak uszczelki pomiędzy ekranem, a obudową w przypadku aluminiowych wersji Surface Laptopa 3. Płaszczyzna ekranu nie jest wówczas wyraźnie oddzielona od korpusu komputera po zakmnięciu pokrywy.
Krytyka ze strony klientów pojawia się między innymi na reddicie i forum Microsoftu. Tutaj pierwsze wpisy pojawiły się jeszcze w styczniu i dotyczą komputerów kupionych zaledwie dwa tygodnie wcześniej.
Chcąc dowiedzieć się więcej o podejściu producenta do opisywanego problemu, skontaktowaliśmy się z polskim oddziałem Microsoftu. „Otrzymaliśmy kilka zgłoszeń od użytkowników urządzeń Surface Laptop o uszkodzeniach ekranów komputerów niewynikających z ich winy. Monitorujemy sytuację na bieżąco i badamy przyczynę uszkodzeń” – czytamy w krótkim oświadczeniu.
Jak widać, Microsoft nie stara się więc uniknąć odpowiedzialności i przyznaje, że źródłem problemów z ekranami nie są sami użytkownicy. Wydaje się zatem, że sprawa powinna doprowadzić przynajmniej do rekompensaty, jeśli nie darmowej wymiany uszkodzonych elementów w komputerach. Na razie nie wiadomo jednak ile potrwa śledztwo, a co za tym idzie – kiedy właściciele wadliwych laptopów otrzymają informacje o planowanym sposobie rozwiązania problemu pękających ekranów.