Netflix do Polaków: musisz mieć swoje konto, by oglądać dalej
Netflix ostrzega Polaków, że współdzielenie kont w serwisie jest niezgodne z regulaminem. To kolejny krok w walce z powszechną praktyką udostępniania jednego abonamentu Netfliksa w rodzinie czy nawet wśród znajomych mieszkających pod innymi adresami.
10.01.2022 07:02
O nowej praktyce serwisu streamingowego informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Jak zwraca uwagę, Netflix zaczął witać wybranych użytkowników w Polsce nowym komunikatem, w którym przypomina - każdy użytkownik Netfliksa mieszkający pod innym adresem powinien mieć swoje konto, bo inaczej kontynuowanie oglądania nie będzie możliwe. To nie jest zmiana regulaminu, ale kolejny krok Netfliksa zachęcający użytkowników do respektowania opisywanej reguły obowiązującej od dawna.
Opisywane komunikaty pojawiają się już od jakiegoś czasu na ekranach urządzeń użytkowników Netfliksa w innych krajach. "DGP" zwraca uwagę, że podobne ostrzeżenia w aplikacji można zobaczyć od ponad dwóch lat - między innymi w USA i we Włoszech. Komunikaty w Polsce wydają się być jednak nowością, choć raczej nie powinny zaskakiwać, zważywszy na zapowiadane prawie rok temu podobne działania za granicą.
Oprócz przypomnienia o konieczności posiadania własnego konta pod innym adresem, Netflix prosi też czasem o jego weryfikację przez e-mail lub SMS. Obecnie nie ma mowy o blokadzie konta od ręki, ale jest to kolejny etap, który utrudnia niezgodne z regulaminem współdzielenie kont. Co ciekawe, Netflix komunikował już kiedyś, że jego celem jest edukacja użytkowników, a nie egzekwowanie zasad regulaminu "siłą", czym wyraźnie zasugerował, że współdzielenie kont raczej nie zostanie odgórnie zablokowane.