Netflix w smartfonach Polaków. Statystyki nie pozostawiają złudzeń

Netflix w smartfonie
Netflix w smartfonie
Źródło zdjęć: © GETTY | Brandon Bell
Oskar Ziomek

07.06.2022 12:51, aktual.: 07.06.2022 13:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polacy subskrybujący Netfliksa coraz krócej korzystają z aplikacji mobilnych. Ze statystyk wynika, że spadek jest wyraźny szczególnie od początku 2022 roku. Zbiega się to z czasem ogłoszenia przez Netfliksa zmian związanych z opłatami, które testowane są już na niektórych rynkach.

Netflix jest coraz krócej oglądany przez Polaków w aplikacjach mobilnych na smartfony, mimo ich stale zwiększającego się zasięgu - wynika ze statystyk udostępnionych przez Spicy Mobile. Od stycznia 2021 roku do kwietnia bieżącego średni czas spędzany przez widza z Polski w mobilnej aplikacji Netfliksa spadł z 1 godziny i 16 minut do zaledwie 37 minut. To zmiana o ponad 51 procent.

Są to liczby szczególnie interesujące, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że Netflix jest drugą najpopularniejszą w Polsce mobilną aplikacją streamingową (i wyprzedza go tylko YouTube). Netflix dociera do prawie 25 proc. użytkowników smartfonów, zostawiając konkurencję daleko w tyle. Według danych udostępnionych przez Spicy Mobile, dalej jest Player (6,98 proc.), HBO Max (5,54 proc.), Polsat Box Go (4,28 proc.) oraz Canal+ (3,11 proc.).

Popularność aplikacji Netfliksa w Polsce i czas spędzony w niej przez widzów
Popularność aplikacji Netfliksa w Polsce i czas spędzony w niej przez widzów© Spicy Mobile | Sylwia Szmalec

Nie da się ukryć, że spadająca popularność Netfliksa ma swoje odzwierciedlenie w globalnym trendzie odwracania się od tego serwisu sporej części subskrybentów. Niedawno informowano, że w pierwszym kwartale 2022 roku po raz pierwszy w historii Netfliksa odnotowano spadek liczby wykupionych abonamentów. Równolegle na niektórych rynkach rozpoczęto testowanie opłat za możliwość podzielenia się abonamentem z użytkownikami spoza jednego gospodarstwa domowego. Odczucia użytkowników są w tym zakresie mieszane.

Popularne mobilne aplikacje VOD w Polsce
Popularne mobilne aplikacje VOD w Polsce© Spicy Mobile | Sylwia Szmalec

Na Polskim rynku aplikacji VOD wiele może się także zmienić już w połowie czerwca, po oficjalnym starcie serwisu Disney+. Serwis będzie miał w ofercie szereg filmów i seriali, także tych własnej produkcji. Możliwe, że bez gruntownej zmiany polityki cenowej po stronie Netfliksa, trendu opisywanego w powyższych statystykach nie uda się łatwo odwrócić.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (77)