mObywatel 2.0 nie działa? Oto dlaczego
Aplikacja mObywatel 2.0 może nie działać każdemu tak, jak powinna. W oficjalnym komunikacie zwrócono uwagę na problemy użytkowników aplikacji na urządzeniach z systemem iOS. Wielu z nich po zalogowaniu nie może korzystać z mObywatela. Jest na to rozwiązanie.
31.07.2024 16:02
Problemy z działaniem aplikacji mObywatel 2.0 na urządzenia mobilne mogą wynikać z błahej przyczyny. Jak czytamy we wpisie umieszczonym na platformie X, problem jest znany, a jego rozwiązanie dość proste. Chodzi bowiem o fakt wygaśnięcia certyfikatu mDowodu.
Jak czytamy w artykule dostępnym na oficjalnej stronie aplikacji mObywatel, certyfikat mDowodu jest ważny rok. Oznacza to, że w przypadku osób, które korzystają z niego od lipca 2023 r., właśnie tracą ważność certyfikatu, co jest jednoznaczne z końcem możliwości korzystania z aplikacji do czasu odnowienia certyfikatu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co to jest certyfikat mDowodu?
Certyfikat mDowodu potwierdza, że dane użytkownika pochodzą z państwowego rejestru i są prawdziwe. Certyfikat jest ważny rok i przyznawany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji. Są w nim zawarte informacje posiadacza dokumentu, a także informacja o tym, kto i kiedy go wydał. Certyfikat jest niezbędny do posiadania profilu mObywatel.
Jak sprawdzić ważność certyfikatu?
Aby sprawdzić, do kiedy ważny jest certyfikat, należy zalogować się do aplikacji mObywatel i wybrać przycisk "Więcej". Następnie z listy należy wybrać "Wydane certyfikaty" i wybrać certyfikat mDowodu. Tam dostępny jest termin jego ważności.
Na 14 dni przed upływem ważności certyfikatu aplikacja wyśle do użytkownika powiadomienie z przypomnieniem. W komunikacie pojawi się przycisk "Uzyskaj nowy", który pozwala na zdobycie nowego certyfikatu.
Jak wyrobić nowy certyfikat mDowodu?
Jeśli jednak certyfikat wygasł, procedura wygląda nieco inaczej. Wówczas zobaczymy komunikat "Twój certyfikat stracił ważność". Po naciśnięciu "Kontynuuj" przeczytamy informacje dotyczące procesu aktywacji. W dalszym etapie należy potwierdzić tożsamość przy użyciu profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl