Microsoft chce zdominować rynek B2B dzięki Windows Phone 8.1 i BBM
Leila Martine, dyrektorka działu mobilnego Windows Phone w Wielkiej Brytanii przyznała, że Microsoft celuje w zwiększenie znaczenia tego systemu wśród klientów biznesowych. Redmond liczy na to, że już w połowie przyszłego roku Windows Phone stanie się liderem rynku B2B na Wyspach.
19.06.2014 | aktual.: 20.06.2014 17:49
W wywiadzie dla Mobile News Leila Martine nakreśliła sytuację w segmencie B2B w Wielkiej Brytanii. Według niej rynek biznesowy zdominowany jest przez iOS-a, który ma aż 35% udziałów. Drugim graczem jest Nokia z 18%, trzecim zaś Samsung z 17% udziałem. Microsoft chce zdominować ten rynek nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale również i w innych krajach. Świadczyć o tym mają zmiany, jakie planowane są w najbliższym czasie.
Motorem napędowym jest oczywiście premiera Windows Phone 8.1. Nie tylko chodzi tutaj o nowości służące popularyzacji samego systemu, ale również nowe elementy przyjazne dla biznesu. Mowa tutaj o VPN, szyfrowaniu poczty czy oddzielnym profilu biznesowym, niezależnym od profilu prywatnego. Dziś także dowiedzieliśmy się, że na lipiec planowane jest udostępnienie BlackBerry Messengera (BBM) na Windows Phone.
Leila Martine wierzy w sukces swojej firmy. Według niej Apple oferuje zbyt ubogi wachlarz urządzeń przenośnych, a zarazem jest zbyt drogie dla części rynku B2B. Z drugiej strony wybór Android niesie za sobą niską jakość użytkowania oraz wiele rażących luk w zabezpieczeniach. Premiera Windows Phone 8.1 i nowych urządzeń z tym systemem może znacząco wpłynąć na atrakcyjność mobilnego Windowsa w segmencie biznesowym. Potencjał tego rynku jest duży, choć osiągnięcie dominacji w ciągu roku łatwe nie będzie.