McDonald testuje możliwość składania zamówień u AI
Technologia powoduje coraz mniejsze zapotrzebowanie na ludzką pracę. Doskonałym przykładem jest McDonald, który postanowił umożliwić klientom zamawianie ulubionych dań za pomocą systemu rozpoznawania mowy korzystającego ze sztucznej inteligencji.
05.06.2021 11:18
Póki co sieć testuje system rozpoznawania głosu w wybranych restauracjach w Chicago. Klienci mogą złożyć zamówienie nie wysiadając z samochodu, za pomocą tzw. okienka drive-thru. Korzystając z mikrofonu i umieszczonego przy nim menu, wybierają oni konkretne produkty, zaś system rozpoznawania mowy przetwarza ich głos na odpowiednie zamówienie w systemie.
Obecnie drive-thru jest głównym kanałem sprzedaży sieci McDonald. W zeszłym roku, w szczytowym momencie pandemii, sieć poinformowała, że 90 procent całej sprzedaży pochodziło z zamówień składanych w systemie drive-thru. Z tej pespektywy nie dziwi więc, że firma chce nie tylko przyspieszyć cały proces, ale szuka dodatkowych oszczędności.
Nie wiadomo czy w najbliższej przyszłości McDonald zacznie testować podobne rozwiązania w Europie. Można się jednak spodziewać, że jeżeli sprawdzą się one w ich rodzimym kraju, to sieć będzie dążyła do szybkiego wdrożenia systemu rozpoznawania głosu także w pozostałych swoich restauracjach.