mBank ostrzega: oszuści podszywają się pod pracowników infolinii
mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii. Przestępcy próbują nakłonić swoje ofiary do podania danych osobowych, danych karty płatniczej lub danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej lub mobilnej.
mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami (fot. Getty Images)
06.11.2020 10:13
- Przestępcy maskują swój prawdziwy numer telefonu i w takiej sytuacji numer, wyświetlany na ekranie Twojego telefonu, może okazać się fałszywy. Chcą, żebyś uwierzył, że faktycznie rozmawiasz z pracownikiem banku - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Bank dodaje, że oszuści mogą nakłaniać do zainstalowania specjalnego oprogramowania, za pomocą którego przejmą kontrolę nad komputerem lub smartfonem rozmówcy, co może zakończyć się utratą przez niego danych lub pieniędzy.
mBank przypomina, że pracownik infolinii:
- nigdy nie powinien prosić klientów o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej
- nigdy nie powinien prosić klientów o podanie pełnych danych karty płatniczej (numer karty, data ważności i trzycyfrowy kod z jej drugiej strony)
- nigdy nie powinien prosić klientów o potwierdzanie nieznanych transakcji np. poprzez podanie kodów SMS
- nigdy nie będzie prosił klientów, aby instalowali dodatkowe aplikacje na komputerze lub smartfonie, które mają ułatwiać płatności
- Jeśli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem banku, zadzwoń na infolinię i potwierdź, że osoba o danym imieniu i nazwisku pracuje w banku i próbowała się z Tobą skontaktować - zaleca mBank w komunikacie przesłanym do klientów.
Mobilną aplikację mBanku na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.