Masz dysk HDD? Twój komputer może przyspieszyć w grach

Dyski HDD SATA
Dyski HDD SATA
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Oskar Ziomek

20.04.2023 13:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Microsoft udostępnił DirectStorage 1.2. To API pozwalające programistom gier wykorzystywać szybkie ładowanie danych do pamięci kart graficznych. O ile dotychczas korzyści było widać tylko w parze z dyskami SSD, teraz szybsze przesyłanie danych zadziała także w przypadku talerzowych dysków HDD.

Działające w Windows 10Windows 11 API DirectStorage pozwala programistom gier szybko ładować dane z dysku bezpośrednio do pamięci karty graficznej. Dotychczas opcja ta była ograniczona wyłącznie do dysków SSD, w których wykorzystuje się niebuforowany odczyt danych. DirectStorage 1.2 wprowadza obsługę trybu buforowanego, którego implementacja w grach pozwoli szybciej ładować dane do pamięci GPU także w komputerach tylko z dyskami HDD - zwraca uwagę Neowin.

Korzyści z zastosowania API DirectStorage są widoczne głównie podczas strumieniowania oraz przesyłania dużych porcji danych, co Microsoft tłumaczył szczegółowo niedługo po premierze nowej biblioteki. Chociaż API DirectStorage jest dostępne dla programistów gier zarówno w Windowsie 10, jak i Windowsie 11, w obydwu systemach działa nieco inaczej i większe korzyści powinny być widoczne w Jedenastce.

Rozszerzenie możliwości wczytywania danych w DirectStorage 1.2 o obsługę dysków HDD w praktyce oznacza ukłon w stronę użytkowników najstarszych, budżetowych komputerów. Możliwe, że najnowsze tytuły, w których programiści zadbają o obsługę ładowania danych bezpośrednio do pamięci GPU zyskają w efekcie drugie życie.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (37)