Kolejne przejęcie sposobem na polepszenie Live Search

Microsoft poinformował o przejęciu większej części firmy Greenfield, wrazz należącym do niej serwisem konsumenckim Ciao. Cała transakcjaopiewa na sumę 486 mln USD, co daje około 17,5 USD za akcję i pomócma koncernowi zbliżyć się na rynku do nieosiągalnego obecniegiganta wyszukiwarkowego z Mountain View. Głównym założeniem jakie postawił sobie Microsoft wraz z decyzją okupnie wspomnianej firmy jest chęć rozszerzenia oferty komercyjnychproduktów wyszukiwarkowych. Po zakończeniu transakcji wszelakietechnologie opracowane przez Greenfield na potrzeby serwisu Ciaodołączone zostaną do usługi Live Search. Za całość odpowiadałbędzie Rajat Teneja, główny menedżer działu Worldwide ComercialSearch w Microsofcie. Serwis Ciao jest platformą konsumencką, oferującą m.in.porównywarkę cen, oraz mechanizm rekomendacji produktów, głównie zbranży elektronicznej. Zyski przynoszą mu głównie reklamy,wyświetlane na jego łamach, oraz dotacje niezależnych sponsorów.Miesięcznie serwis odwiedzany jest przez około 30 mln użytkownikówNiemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Hiszpanii, Holandii,Szwecji, oraz USA. Warto wspomnieć, że Microsoftowi udało się przebić o ponad 60 mlnUSD ofertę korporacji inwestycyjnej Quadrangle, której zarządGreenfielda odmówił przejęcia. Według zapowiedzi przedstawicieliobu stron, firmy planują finalizację transakcji jeszcze przedkońcem tego roku.

29.08.2008 | aktual.: 16.11.2009 16:09

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)