Gracze chętnie się badają, akcja #jestemgraczem trwa
Równo tydzień temu zachęcaliśmy wszystkich fanów świata elektronicznej rozrywki do udziału w wielkim ogólnopolskim badaniu graczy i okazuje się rodzimi konsolowcy oraz komputerowcy (jak również miłośnicy zabawy na urządzeniach przenośnych) ochoczo do niego przystąpili. Skutkowało to oczywiście przytykaniem się serwerów z ankietą, ale mimo wszystko formularz wypełniło już 50 tysięcy zainteresowanych ważną sprawą.
20.10.2014 12:44
Dobrowolny i anonimowy udział w badaniu jest istotny dla wszystkich tych, którzy na co dzień korzystają z klawiatur plus myszek dla rozrywki, padów, a także smartfonów oraz tabletów. Celem akcji jest ukazanie, że gracze to nie świry, zaś krążące w społeczeństwie, krzywdzące ich stereotypy wypadałoby mocno odświeżyć, podpierając się konkretnymi danymi zebranymi od tysięcy osób. Oczywiście do czasu opublikowania wyników należy wstrzymać się z wyciąganiem konkretnych wniosków, niemniej zainteresowanie akcją #jestemgraczem pokazuje, że zależy nam na zbudowaniu prawdziwego wizerunku.
Przypomnijmy, że ogólnopolskie badanie potrwa do 11 listopada. Jak zaznaczają organizatorzy, teraz już udział w nim faktycznie nie powinien zająć więcej niż kwadrans, bo popracowano nad wydolnością serwerów. Jeżeli kogoś wcześniej zniechęcił czas doczytywania kolejnych pytań lub błędy połączenia, niechaj spróbuje ponownie. Liczy się każdy głos, tak zaprawionych w boju hardkorowców, sypiających z myszką i klawiaturą pod poduszką, uwielbiających grę na kanapie miłośników padów, jak też bawiących się od czasu do czasu na smartfonach i tabletach tak zwanych niedzielnych graczy.
Wyniki #jestemgraczem powinny zostać udostępnione w połowie listopada i wtedy też należy wypatrywać pierwszych komentarzy partnerów akcji, którzy w pierwszej kolejności uzyskają do danych dostęp. Raport w szerzej dostępnej formie trafi do zainteresowanych nieco później, w większości bezpośrednio na skrzynki pocztowe — o ile oczywiście w trakcie wypełniania formularza podaliśmy aktywny adres e-mail.