Google wprowadza nowość. Promocja aplikacji wchodzi na wyższy poziom
Podczas ostatniej konferencji Google I/O 2024, gigant technologiczny zaprezentował swój nowy plan promowania aplikacji Android poza swoim sklepem Play.
21.05.2024 | aktual.: 21.05.2024 11:44
Projekt, mający na celu ponowne zaangażowanie użytkowników w korzystanie z już zainstalowanych aplikacji oraz zachęcenie do odkrywania nowych, zyskał już wsparcie ponad 35 partnerów developerskich, w tym takich gigantów jak Spotify, Pinterest i TikTok. Jak podaje Tech Crunch, nowa propozycja Google stawia na unikalne przedstawienie treści przez deweloperów za pomocą specjalnie opracowanego SDK.
Nowa platforma dla deweloperów
Google w trakcie jednej z sesji na I/O udzieliło więcej szczegółów na temat działania nowego SDK, znanego jako Engage SDK, który ma za zadanie przyciągnąć użytkowników z powrotem do aplikacji poprzez prezentację ciekawych treści, promocji i ofert. Mekka Okereke, GM ds. aplikacji w Google Play, wyjaśnił, że nowa powierzchnia automatycznie zorganizuje najważniejsze treści z aplikacji zainstalowanych na telefonie użytkownika z systemem Android, ułatwiając kontynuację aktywności między aplikacjami.
Ma to zapewnić użytkownikom pełnoekranowe, wciągające doświadczenia z kluczowymi treściami z ich aplikacji. Ta obiecująca inicjatywa ma być wyjątkowa dla urządzeń z systemem Android.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wpływ na rynek i twórców
Deweloperzy będą mogli oferować bezpośrednie linki do konkretnych stron w swoich mobilnych aplikacjach, dzięki czemu użytkownicy będą mogli łatwiej angażować się w dostępne treści. Przedział dla konsumentów ma zostać uruchomiony później w tym roku, a początkowe testy już wskazują na niewielki okres integracji z SDK, który ma trwać mniej niż tydzień. Tumblr już teraz wypowiada się entuzjastycznie na temat współpracy z Google, podkreślając potencjał w budowaniu więzi między społecznościami. Tech Crunch informuje, że inicjatywa ta może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki użytkownicy odkrywają i interakcjonują z aplikacjami, a przez to na cały ekosystem mobilny.
Mateusz Sołtysiak, dziennikarz dobreprogramy.pl