Google eksperymentuje na użytkownikach... to żart?
Nie, można by rzec w odpowiedzi na pytanie postawione w tytuletego materiału. Firma Googleeksperymentuje na swoich użytkownikach w celu badania użytecznościwyników wyszukiwania swojej usługi. Co więcej, okazuje się, że tegotypu działania są dla koncernu dużo bardziej użyteczne idostarczają więcej informacji niżeli internauta miałby odpowiadaćna pytania w ankiecie. Praktyki, w których użytkownicy wyszukiwarkiGoogle traktowani są jak króliki doświadczalne stosowane są odmaja, poinformował koncern. Podał on także do wiadomości garśćszczegółów na temat swoich eksperymentów. Ben Gomes, jeden z inżynierów Google, poinformował na łamach blogufirmy o testach jakie przeprowadzane są na nieświadomychinternautach. Dodał także, że jednocześnie przeprowadzanych możebyć nawet od 50 do 200 eksperymentów na stronach Google na całymświecie. Światło dzienne ujrzały informacje o kilku z nich.Pierwszy dotyczył odstępu pomiędzy pierwszym, a kolejnymi wynikamiwyszukiwania. Nie do końca wiadomo czy zwiększenie białejprzestrzeni pomiędzy wynikami pracy wyszukiwarki przyczynia się dozwiększenia funkcjonalności. Dla wielu jak mogłoby się wydawać totylko aspekt wizualny, ale według jednego z eksperymentów Googlenie tylko. Większa przestrzeń oddzielająca wyniki przyczynia się dotego, iż internauta przeważnie skupia się tylko pierwszym wyniku,pomijając pozostałe. Kolejnym eksperymentem, o którym wspomina się na blogu Google jestzwiększenie ikonki symbolizującej plusa, wyświetlanej obokposzczególnych wyników wyszukiwania. Pomimo, iż nie stwierdzonowprost, które z rozwiązań jest lepsze i usprawni pracę użytkownikaz wyszukiwarka, szacuje się, że zwiększona grafika powinna skłonićinternautę do kliknięcia, w celu zasięgnięcia większej dawkiinformacji. Najciekawszym eksperymentem jest bez wątpienia możliwość wpływaniaprzez użytkowników na kolejność pozycji w wynikach wyszukiwania.Tuż obok każdego z nich znajduje się ikonka umożliwiająca ocenędanego rezultatu pracy wyszukiwarki, a nawet jego komentowanie.Przez to dana pozycja mogłaby przemieszczać się po liście względempodejmowanych przez użytkowników decyzji. Szczegółowe informacje, oraz ilustracje poszczególnycheksperymentów znaleźć można na oficjalnym blogu firmowym.
27.08.2008 20:04