Chrome zablokuje więcej uciążliwych reklam. 9 lipca lista się wydłuży

W 2018 roku Google Chrome zaczął blokować niektóre inwazyjne reklamy na stronach z Ameryki Północnej i Europy. 9 lipca działanie mechanizmu blokującego zostanie rozszerzone i będzie działać we wszystkich krajach. Ponadto Chrome będzie blokował reklamy na stronach, które wcześniej były uciążliwe.

Chrome zablokuje więcej uciążliwych reklam. 9 lipca lista się wydłuży
Chrome zablokuje więcej uciążliwych reklam. 9 lipca lista się wydłuży

04.07.2019 15:31

Powiadomienia o zmianie w zasadach blokowania reklam zostały rozesłane do użytkowników AdSense. Google ostrzega właścicieli stron, że ich reklamy będą blokowane, jeśli nie zapewnią zgodności z „Better Ads Standards” – zestawem dobrych praktyk, opracowanym przez Coalition for Better Ads.

Wytyczne opisują obecnie 12 typów reklam, uznawanych przez użytkowników za szczególnie irytujące. Jak się prezentuje twoja strona? Możesz to sprawdzić, korzystając z raportu o elementach wprowadzających w błąd dla swojej witryny.

Gdyby się okazało, że twoja strona ma zbyt inwazyjne reklamy, warto to naprawić. W tym samym miejscu możesz poinformować, że twoja strona spełnia już wymagania Koalicji i poprosić o usunięcie jej z czarnej listy.

Użytkownik ma kontrolę

użytkownicy przeglądarki Chrome mogą zdecydować, czy chcą blokować uciążliwe reklamy. Jeśli z jakiegoś powodu postanowisz, że chcesz te reklamy oglądać, możesz wyłączyć blokadę w ustawieniach reklam. Ustawienia znajdują się w sekcji chrome://settings/content/ads.

Obraz

Ponadto Chrome pokazuje powiadomienie, jeśli na odwiedzanej stronie zostanie zablokowana inwazyjna reklama. Z tego poziomu również można wyłączyć blokowanie.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (45)