Chrome zablokuje więcej uciążliwych reklam. 9 lipca lista się wydłuży
W 2018 roku Google Chrome zaczął blokować niektóre inwazyjne reklamy na stronach z Ameryki Północnej i Europy. 9 lipca działanie mechanizmu blokującego zostanie rozszerzone i będzie działać we wszystkich krajach. Ponadto Chrome będzie blokował reklamy na stronach, które wcześniej były uciążliwe.
04.07.2019 15:31
Powiadomienia o zmianie w zasadach blokowania reklam zostały rozesłane do użytkowników AdSense. Google ostrzega właścicieli stron, że ich reklamy będą blokowane, jeśli nie zapewnią zgodności z „Better Ads Standards” – zestawem dobrych praktyk, opracowanym przez Coalition for Better Ads.
Wytyczne opisują obecnie 12 typów reklam, uznawanych przez użytkowników za szczególnie irytujące. Jak się prezentuje twoja strona? Możesz to sprawdzić, korzystając z raportu o elementach wprowadzających w błąd dla swojej witryny.
Gdyby się okazało, że twoja strona ma zbyt inwazyjne reklamy, warto to naprawić. W tym samym miejscu możesz poinformować, że twoja strona spełnia już wymagania Koalicji i poprosić o usunięcie jej z czarnej listy.
Użytkownik ma kontrolę
użytkownicy przeglądarki Chrome mogą zdecydować, czy chcą blokować uciążliwe reklamy. Jeśli z jakiegoś powodu postanowisz, że chcesz te reklamy oglądać, możesz wyłączyć blokadę w ustawieniach reklam. Ustawienia znajdują się w sekcji chrome://settings/content/ads.
Ponadto Chrome pokazuje powiadomienie, jeśli na odwiedzanej stronie zostanie zablokowana inwazyjna reklama. Z tego poziomu również można wyłączyć blokowanie.