BMW stawia na aktualizacje OTA i sklep online. Niektóre funkcje auta włączysz przez internet

BMW chce sprzedawać wyposażenie w abonamencie, fot. materiały prasowe BMW
BMW chce sprzedawać wyposażenie w abonamencie, fot. materiały prasowe BMW
Oskar Ziomek

03.07.2020 15:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW stawia kolejny krok na drodze do maksymalnej "cyfryzacji" swoich samochodów. Teraz traktowane sa one nie tylko jako pojazdy, ale także platforma cyfrowa, której możliwości da się zmieniać w czasie. Kluczem ma być sklep internetowy ConnectedDrive, w którym właściciele BMW mogą już teraz dokupić niektóre funkcje do swoich pojazdów, także w formie subskrypcji.

W ten sposób BMW chce dać swoim klientom możliwość rozszerzenia wyposażenia swojego samochodu w dowolnym momencie, niekoniecznie na etapie zakupu nowego auta w salonie. Samochód jest standardowo wyposażany w część urządzeń niezbędnych do działania niektórych systemów, ale nie wszystkie są od razu aktywne.

Purchase new features and functions from the BMW ConnectedDrive Store – BMW How-To

Niektóre trzeba dokupić, a w tym celu wystarczy złożyć zamówienie w sklepie internetowym. Aktualizacja oprogramowania samochodu zostanie pobrana automatycznie przez internet, a z funkcji będzie można chwilę później korzystać. Na podobnej zasadzie Tesla montuje w swoich modelach kamery niezbędne do działania funkcji autopilota, który nie w każdym modelu jest aktywny.

Takie rozwiązanie BMW z pewnością pozwoli uprosić etap produkcji – od strony sprzętowej pojazdy będą mniej zróżnicowane, a o działaniu niektórych funkcji (zgodnie z zamówieniem klienta) będzie decydować tylko oprogramowanie.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl