Blizzard nie porzuca Diablo III, gracze dostaną nową magiczną kostkę do zabawy
Firma Blizzard wydaje nowe gry bardzo rzadko, za to długo rozwija swoje produkcje już dostępne na rynku. Dopiero co kolejnej ważnej aktualizacji doczekało się MMO World of Warcraft, a już mówi się o łatce 2.3.0 dla Diablo III, która bardziej urozmaici rozgrywkę pogromcom zła. Główną nowością będzie tak zwana Kostka Kanaiego, przywołująca wspomnienie po Kostce Horadrimów i działająca w sumie w dość zbliżony sposób.
24.06.2015 | aktual.: 25.06.2015 08:56
Ogólnie, tak jak to było w Diablo II, ponownie wkładać przyjdzie do niej różnorakie przedmioty, aby zrobić coś przydatnego ze śmieci w ekwipunku. Obejmuje to również rzeczy legendarne, które dzięki kostce rozłożymy na części, zaś ich moc przerobimy na umiejętności pasywne, zawsze gotowe do użytku. Mówi się także między innymi o przeistaczaniu jednych materiałów rzemieślniczych w inne, ale tradycyjnie to z odnajdywaniem tajnych receptur będzie najwięcej zabawy. Sekretnych kombinacji ma być bez liku. Kolejne godziny upłyną na zbieraniu składników, próbach oraz błędach.
To naturalnie nie wszystko, co nadchodzący patch 2.3.0 ma w zanadrzu. Zwiedzicie nowa lokację, Ruiny Seszeronu, gdzie zmierzycie się z garścią potężnych przeciwników, strzeżących wyżej wspomnianej kostki, skrywanej w zapomnianym grobowcu. Pojawią się zupełnie świeże przedmioty legendarne oraz wieloczęściowe zestawy ekwipunku, a przy okazji graficznie dopieszczono te wcześniej dostępne. Twórcy obiecują ponadto raz jeszcze bliżej przyjrzeć się systemowi walki i go zmodyfikować według uwag fanów tak, aby każdy czuł się odpowiednio nagradzany za trud włożony w unicestwianie kolejnych armii potworów. Im trudniej będzie jakąś poczwarę zabić, tym na lepszą, adekwatną do wysiłku nagrodę naturalnie przyjdzie liczyć. Dołożono także wszelkich starań, by zrównoważyć czas potrzebny na przeczesywanie Głębokich Szczelin i walki z ich strażnikami. Przypomnijmy, że szukanie potężniejszych przedmiotów w tych dodatkowych etapach to wyzwanie wyłącznie dla osób z postaciami na 70 poziomie.
Wspomina się do tego o zmianach w systemie rzemiosła. Głównie chodzi tutaj o ograniczenie marnowania materiałów oraz zmniejszenie liczby dostępnych schematów przedmiotów, co uczyni tworzenie nowych czytelniejszym (uzyskiwane tak rzeczy skalować się będą teraz wraz z poziomem bohatera). Poza tym szykują się szlify w trybie Przygodowym, aby chciało się wykonywać wszystkie dostępne w nim zlecenia. Tak wzbogacimy się o kolejne materiały do użycia z Kostką Kanaiego, zwłaszcza z aktów bonusowych, gwarantujących wielki skarb pełen przydatnych elementów. Pojawi się również wgląd w sezonowe postępy dla postaci prowadzonych w osobnym trybie Sezonów, podzielony na rozdziały oraz rangi, a także nowe wysokie poziomy trudności. Po Udręce VI dojdą jeszcze cztery kolejne, zamykając wszystkie w okrągłej dziesiątce.
Nowa, niewątpliwie ciekawa aktualizacja niebawem trafi na Publiczny Serwer Testowy.