Awaria Office 365. Pakiet biurowy nie działa w Stanach Zjednoczonych i części Europy (aktualizacja)
Pakietu biurowy w chmurze Office 365, z którego korzysta wiele firm, szkół i użytkowników domowych, cierpi na poważną awarię. Wielu użytkowników w Stanach Zjednoczonych zgłasza problemy z działaniem aplikacji, są też problemy w Europie – głównie zachodniej.
18.02.2019 | aktual.: 18.02.2019 22:07
Microsoft na razie nie komentuje awarii, prawdopodobnie sprawa jest dopiero badana. Według DownDetector.com problemy zaczęły się około 15:00, o 16:00 zaś liczba raportów o problemach zaczęła spadać. Według Outage.report większość użytkowników miała problemy z zalogowaniem się, a niektórym w ogóle nie udało się wejść na stronę Office.com z powodu problemów z połączeniem.
Najwięcej raportów o awarii pochodzi ze wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych, gdzie właśnie zaczyna się dzień roboczy. Zapewne wielu pracowników zaczęło poniedziałek od zgłoszenia awarii Office 365. W Europie, gdzie biura powoli pustoszeją, najwięcej raportów pochodzi z Belgii, Holandii, Francji i Wielkiej Brytanii.
W Polsce problemy głównie w centrum
W Polsce raportów jest niewiele, pochodzą głównie ze stolicy kraju. Redakcja nie może jednak potwierdzić awarii. Microsoft poinformował na Twitterze, że pracuje nad rozwiązaniem.
Jest to już druga większa awaria Office 365 w tym roku. Pierwsza miała miejsce 24 stycznia i dotyczyła głównie poczty w Europie. Microsoft zniechęca do kupowania pakietu Office 2019 bez połączenia z chmurą, ale w obliczu tej sytuacji nie jest to słuszne podejście.
Aktualizacja
O 20:00 kryzys był już oficjalnie zażegnany. Microsoft poinformował na Twitterze, że zmiana w infrastrukturze logowania Microsoft Teams naprawiła awarię.