Amazon zmienia logo w aplikacji. Stare kojarzyło się z Adolfem Hitlerem

Czasem pomimo najlepszych intencji trudno przewidzieć skojarzenia, jakie budzą pewne obrazy u ludzi. W styczniu 2021 r. Amazon wprowadził w swojej aplikacji mobilnej logo będące połączeniem uśmiechniętej twarzy, paczki oraz niebieskiej taśmy. Ten ostatni element skojarzył się wielu z… Adolfem Hitlerem. Firma właśnie zmieniła ten kontrowersyjny element.

fot. Amazon
fot. Amazon

03.03.2021 | aktual.: 03.03.2021 14:18

Zmiana logo prawdopodobnie nastąpiłaby wcześniej, ale gigant technologiczny postanowił najpierw przetestować wygląd nowej ikonki w kilku krajach. Tak więc zniknęła ząbkowana taśma na rzecz taśmy w kształcie kwadratowym, z odwiniętym rogiem w jaśniejszym odcieniu niebieskiego.

Zdaniem ekspertki ds. brandingu Vicky Bullen w wypowiedzi dla BBC, poprzedni wygląd ikonki ze stycznia 2021 r. budził skojarzenie z Adolfem Hitlerem ponieważ ten "kształt jest już podświadomie zaszyty w naszych umysłach".

Na potwierdzenie tej tezy warto zaznaczyć, że w roku 2011 w internecie zrobił furorę pewien dom ze Swansea, którego ułożenie okien i drzwi w wyobraźni ludzi łudząco przypominało twarz, oczy i wąsy Hitlera.

fot. Google Play
fot. Google Play

Sprawa, wydawałoby się trywialna, ale dla dużych marek (wizerunkowo) kłopotliwa, a tym bardziej dla ekipy odpowiadającej za projektowanie grafiki. W końcu takie ikonki są niewielkich rozmiarów, a więc tym większe wyzwanie, aby zachować oryginalne intencje, a jednocześnie nanieść widoczne zmiany.

Amazon nie podał skojarzeń z niesławnym dyktatorem jako przyczynę zmian logo.

Ikonka, którą Amazon zastąpił wcześniej używany wózek na zakupy ma wzbudzać poczucie "ekscytacji, jaka towarzyszy konsumentom przy odbieraniu paczek" - tak twierdzi Amazon.

Aplikację Zakupy na Amazon na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (101)