Amazon zmienia logo w aplikacji. Stare kojarzyło się z Adolfem Hitlerem
Czasem pomimo najlepszych intencji trudno przewidzieć skojarzenia, jakie budzą pewne obrazy u ludzi. W styczniu 2021 r. Amazon wprowadził w swojej aplikacji mobilnej logo będące połączeniem uśmiechniętej twarzy, paczki oraz niebieskiej taśmy. Ten ostatni element skojarzył się wielu z… Adolfem Hitlerem. Firma właśnie zmieniła ten kontrowersyjny element.
03.03.2021 | aktual.: 03.03.2021 14:18
Zmiana logo prawdopodobnie nastąpiłaby wcześniej, ale gigant technologiczny postanowił najpierw przetestować wygląd nowej ikonki w kilku krajach. Tak więc zniknęła ząbkowana taśma na rzecz taśmy w kształcie kwadratowym, z odwiniętym rogiem w jaśniejszym odcieniu niebieskiego.
Zdaniem ekspertki ds. brandingu Vicky Bullen w wypowiedzi dla BBC, poprzedni wygląd ikonki ze stycznia 2021 r. budził skojarzenie z Adolfem Hitlerem ponieważ ten "kształt jest już podświadomie zaszyty w naszych umysłach".
Na potwierdzenie tej tezy warto zaznaczyć, że w roku 2011 w internecie zrobił furorę pewien dom ze Swansea, którego ułożenie okien i drzwi w wyobraźni ludzi łudząco przypominało twarz, oczy i wąsy Hitlera.
Sprawa, wydawałoby się trywialna, ale dla dużych marek (wizerunkowo) kłopotliwa, a tym bardziej dla ekipy odpowiadającej za projektowanie grafiki. W końcu takie ikonki są niewielkich rozmiarów, a więc tym większe wyzwanie, aby zachować oryginalne intencje, a jednocześnie nanieść widoczne zmiany.
Amazon nie podał skojarzeń z niesławnym dyktatorem jako przyczynę zmian logo.
Ikonka, którą Amazon zastąpił wcześniej używany wózek na zakupy ma wzbudzać poczucie "ekscytacji, jaka towarzyszy konsumentom przy odbieraniu paczek" - tak twierdzi Amazon.
Aplikację Zakupy na Amazon na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.