Blog (79)
Komentarze (533)
Recenzje (0)
@NRNMoja "walka z wiatrakami" - reaktywacja serii + zapowiedź

Moja "walka z wiatrakami" - reaktywacja serii + zapowiedź

10.07.2013 02:50

Dobre wieści dla czytelników (i nieco gorsze dla firm...) - reaktywuję serię Moja "walka z wiatrakami"! :) Ot, zdarzyło się po drodze parę sytuacji, które wymagają szerszego komentarza, a przy okazji - byłyby ostrzeżeniem dla innych :)

Wstępniak

Każdy mój artykuł w tej serii zawsze zawierał "wstępniak". Poniżej znajdziecie jego przeredagowaną treść.

Od lat "walczę z wiatrakami" poprzez dochodzenie swoich praw u różnych przedsiębiorców mających siedzibę lub oddział w naszym kraju. Szczęście (pech?) chciało, że spory odsetek mojej "konsumpcji" w formie towaru czy usług, jest świadczony nieprawidłowo. Praktycznie, w ciągu pierwszego miesiąca od otrzymania towaru, spora część trafia na różnego rodzaju reklamacji, albo jest zbyt małego kalibru, aby się tym przejmować. Być może wynika to z faktu funkcjonowania u mnie zasady, że jak coś kupuję, to działa to min. 2 lata bez "uszczerbku na zdrowiu". Kto wie?

Niniejszy wpis poświęcony jest [SPRZĘT / FIRMA / PROBLEM]. Wydarzenia miały miejsce w [CZAS I MIEJSCE].

Schemat budowy wpisów, skala opisowa, skala oceniania

Postanowiłem wprowadzić pewnego rodzaju skalę opisywania sytuacji, schemat budowy każdego wpisu.

  • Wstępniak
  • Skala problemu: Mały, Średni, Duży, Niewyobrażalny
  • Uzasadnienie oceny skali problemu.
  • Wpływ problemu na życie: Brak, Niezauważalny, Umiarkowany, Znaczący, Bardzo znaczący, Absurdalny
  • Istotność doświadczenia: Bezwartościowe, Ciekawostka, Istotne, Cenne
  • Uzasadnienie oceny wpływu problemu na życie.
  • Spis wpisów związanych ze sprawą / spis treści
  • Opis sprawy
  • Ocena kontaktu z kontrahentem*
  • Ocena szybkości odpowiedzi i podejmowanych działań fragmentarycznych*
  • Ocena jakości obsługi klienta (procedury, nastawienie, itp.)*
  • Ocena szybkości rozwiązania problemu*
  • Ocena jakości rozwiązania problemu*
  • Ocena zadowolenia z rozwiązania*
  • Punkty dodatkowe z uzasadnieniem*
  • Ocena końcowa**
  • Komentarz końcowy, sugestie, puenta

* - Ocena wyrażona w punktach od 0 do 5. Tylko wartości całkowitoliczbowe. ** - Ocena końcowa przedstawiona jest w formie [Zdobyte punkty] / [Maksymalna liczba punktów do zdobycia pomijając punkty dodatkowe] ([Wartość w %]). Np.: 20/30 (66,7%). Ocena końcowa nie może przekroczyć 100%, stąd też jeśli jakieś punkty dodatkowe będą to powodowały, będą one wyszczególniane osobno, jako dodatkowe wyróżnienie. Np.: 30+2/30 (100% ++), lub: 30+4/30 (100% ++++).

Zapowiedź

...czyli czego spodziewać się w najbliższych tygodniach.

  • O pewnej ofercie ubezpieczeniowej pewnej firmy telekomunikacyjnej
  • O pewnym sklepie internetowym i ich niepewnej działalności
  • O pewnym sklepie na allegro i ich pewnej reakcji
  • O (nie)pewnej wizycie w pewnej restauracji
  • O pewnej wizycie w pewnym kinie

Zaproszenie

Nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was do czytania przyszłych wpisów z tej serii :) Wierzę, że pomogą Wam one w codziennych zmaganiach związanych w szczególności z jakością obsługi klienta i dochodzeniem swoich praw. I nie, nie złośliwie, lub natarczywie, lecz wtedy, gdy prawa te są pogwałcane lub zapominane.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)