10 pytań do... PLAY - odpowiedzi # 1...
07.06.2013 | aktual.: 07.06.2013 22:41
Witam wszystkich. Jak pamiętacie, zadawaliście pytania Marcinowi Gruszce - Rzecznikowi Prasowemu "Play". Na odpowiedzi czekać trzeba było długo, ale było to niezależne od nikogo (proszę nie wieszać psów na Marcinie), chodzi o długie weekendy i spore zamieszanie na rynku (Ci co będą chcieli - znajdą w sieci powody tego opóźnienia ;) ) Ale nic - zaczynamy:
@mordzio
Moje pytania: 1. Plus i Orange w taryfach na kartę oferują darmowe rozmowy z wybranym numerem z dowolnej sieci, kiedy podobna oferta pojawi się w Play Fresh?
Naszym zdaniem to nie jest ciekawe promo. Staramy się nie ograniczać możliwości naszych klientów. Sprawdź nową ofertę.
2. Obecnie pakiet 30 minut w Play Fresh kosztuje 6 zł, dlaczego nie ma większych i tańszych pakietów ?
Ten pakiet cieszy się dużym zainteresowaniem. Badaliśmy to i klienci nie chcę płacić za drogie pakiety. Więcej minut z automatu wymagałoby większej opłaty.
3. Dlaczego nie można migrować z Play Fresh do RedBullMobile?
Pracujemy nad tym.
4. Play będzie działał na zasięgu 4 sieci, kiedy klienci Playa będą mogli korzystać z sieci T‑mobile?
Rzeczywiście podpisaliśmy umowę, ale ciągle pracujemy nad modelem wykorzystania tej opcji.
@jamateusz (niezalogowany)
Chciałem zapytać jak wygląda rozkład finansowy na inwestycje w zasięg ? Może jest on w porządku w Warszawie, ale niestety 100 km na północ mój smartfon nie jest wykorzystywany przeze mnie w 100% ponieważ cały czas jestem w "roamingu". Dziękuję, pozdrawiam.
Jak pewnie wiesz wygraliśmy ostatnio przetarg na nowe częstotliwości. Czekamy na dostarczenie dokumentów i ruszamy z inwestycją. Nasza strategia nie zakłada jednak budowy sieci w całym kraju. Od tego mamy partnerów roamingowych i naszym zdaniem ten system dobrze działa.
@gowain
1.Czy sprzedaż BlackBerry Z10 jest na poziomie oczekiwań czy raczej poniżej?
Smartfon dobrze się sprzedaje, ale są supersmartfony, których sprzedaż jest większa. Ma to bezpośredni związek z aktywnościami marketingowymi. Z10 to bardzo dobry smartfon, ale dodatkowe silne wsparcie marketingowe pomogłoby w jego popularyzacji.
2. Czy czeka nas zastój cen na rynku komórkowym? Pozostali operatorzy twierdzą, że nie da się już obniżać cen, bo biznes przestaje być dochodowy (twierdzili tak zawsze, ale czy to może nie jest już ten pułap?).
Ceny na polskim rynku już są na bardzo konkurencyjnym poziomie.
4. Wiem, że LTE dopiero raczkuje, ale czy są już testowane jakieś kolejne nowinki technologiczne w tej dziedzinie?
Ostro testujemy LTE, czekamy na dopełnienie formalności i ruszamy z budową sieci.
@bachus
Czy telekomy mocno odczuwają wymieranie usługi SMS a szczególnie MMS (która i tak pewnie nie generowała nigdy kokosów) na rzecz tranmisji danych?
Odczuwają, ale czy mocno? SMSy są ciągle w Polsce bardzo popularne, co ma związek z ich bardzo konkurencyjną ceną. MMSy tak jak napisałeś, nigdy nie odgrywały zbyt ważnej roli. @freeq52
1.Dlaczego pakiet internetowy w nowym Red Bull Mobile jest tak mały (50mb+lejek). Tym samym ta oferta przegrała z nju mobile. Czy nie dało się dać większego pakietu i czy nie był to strzał w stopę w dobie smartfonów? Dokupowanie pakietów w ofercie abonamentowej mija się z celem...
Przecież możesz dokupić pakiet 2GB za 19 zł i masz pełną swobodę. Za 29 zł w ofercie konkurencji nie ma przecież większego pakietu.
2.Kiedy możemy spodziewać się wyrównania cen do Play? Na razie widzimy tylko walkę na infografiki z których nic nie wynika i które są na dobrą sprawę obrzucaniem się błotem - czy naprawdę aż tak trudnym i złożonym procesem jest obniżenie tychże cen?
Bardzo dobre pytanie. Nie mamy na to większego wpływu ;‑( Nie chcemy nikogo obrzucać błotem. Chcemy tylko wyrównać te stawki. Nie znoszę tych przepychanek w mediach. To niczemu nie służy.
@play 1984 (niezalogowany)
PLAY od zawsze identyfikował się z e swoimi klientami np. poprzez blog. Był pewien miły czas kiedy blogowicze mogli zgłaszać swoje pytania na konferencje i np. zachęcać Play do wprowadzania zmian według sugestii klienta. Jak ważny dla Playa był to dialog? Z czego PLAY jest dumny a co chciałoby poprawić? Jacy klienci-blogowicze zapadli w pamięć tak, iż wywarli największy wpływ na rozwój firmy?
Głos klientów jest dla nas bardzo istotny i bardzo poważnie bierzemy go pod uwagę. Większość naszych ofert to bezpośrednia odpowiedź na sugestie klientów. Niestety nie da się ich wprowadzić wszystkich i w tym samym czasie. Zawsze można coś poprawić i jesteśmy bardzo elastyczni. Wokół bloga jest bardzo silna, aktywna i bardzo inspirująca społeczność, ale odpowiadając na pytanie nie będę wymieniał konkretnych nicków. Jak pewnie wiesz, nie moderujemy komentarzy i nie brakuje krytycznych głosów. Te również nas inspirują. Sporo osób pyta nas o brak migracji na RBM czy brak możliwości korzystania z różowego zasięgu. To nas motywuje i prędzej czy później wdrażamy Wasze pomysły.
@W_tym_temaciE
A ja mam trochę nietypowe pytanie: Czy klienci często mylą domenę "http://www.playmobile.pl" należącą do P4, z "http://www.playmobile.com" należącą do producenta zabawek :) ?
Nie znam liczb, ale nie sądzę, że to poważny problem. Czasem na Youtubie trzeba przebrnąć przez kilka filmów tej skądinąd sympatycznej firmy.
@FaUst
Czy Play przewiduje dalszy rozwój sprzedaży "nie-telefonów"? Mowa o konsolach, kamerach GoPro etc.
Tak. Cały czas rozglądamy się za nowymi pomysłami. Kiedyś w jednym wywiadzie dla żartu mówiłem o rowerze, ale kto wie czy to nie jest fajny pomysł.
Czy wprowadzenie tychże gadżetów spowodowało jakiś skok w wynikach sprzedażowych (GoPro w wersji black poszły na pniu - było ich tak mało, czy tak szybko się rozeszły?)?
Oczywiście. Szczególnym hitem było PS3. Co do GpPro to zawsze zaczynamy ostrożnie. Sam się nie załapałem ;‑(
Czy wraz z udostępnieniem klientom sieci LTE pojawią się smartfony z obsługą tejże sieci, czy raczej zostawicie technologię dla internetu "komputerowego"?
W naszej ofercie już teraz pojawiają się takie smartfony. Tych urządzen jest coraz więcej na rynku – to naturalne.
@zomo_prl
1.czy PLAY zamierza wprowadzić do oferty BlackBerry Z10 w wersji "LTE"? rzecz w tym, że wersja z LTE ma lepsze podzespoły od wersji pozbawionej tej funkcji (procesor i grafikę). Kupując smartfon chciałbym (i chyba nie tylko ja) kupować jego pełną wersję a nie okrojoną...
Tak, ale w odpowiednim czasie.
2.czy PLAY zamierza podjąć ściślejszą współpracę z hTC tak aby modele tej firmy a nie np. Samsunga sprzedawały się lepiej a klienci mieli świadomość "czym jest hTC" w ogóle? Obecnie wiele osób nie wie praktycznie nic o smartfonach tej firmy a są one co tu dużo pisać ciekawe.
My jesteśmy otwarci na współpracę z każdym producentem. Wszystko zależy od cen i preferencji klienta. Doskonałym przykładme jest to co robimy z LG. Myślę, ze HTC jest zadowolone ze współpracy z PLAY. O sukcesie modelu Wildfire w PLAY wiedzą chyba wszyscy pracownicy HTC na świecie ;‑)
3.czy będzie abonament nastawiony na internet (pakiet danych) a w małym tylko stopniu na rozmowy? osobiście wolałbym płacić tyle samo ale mieć więcej MB niż minut z których i tak nie wydzwaniam...
Może to jest jakiś pomysł. Widzę, ze jesteś heavy userem a my musimy szukać rozwiązania idealnego dla możliwie największej grupy. Ale kto wie.
@kiciatykoci (niezalogowany)
1.Dlaczego klienci, którzy posiadają ofertę MIXtura nie otrzymują żadnych promocji tak jak mają to klienci, którzy kupili sobie starter w sklepie? Mam wrażenie, że PLAY dba jedynie o tych, którzy nie mają podpisanej z nimi umowy, bo po co głaskać kogoś, kto i tak musi doładować konto bo podpisał umowę i musi wykorzystać te 24 czy 36 doładowań.
Oferty mix, z uwagi na subsydia telefonów nie pozwalają operatorowi na zbyt duże pole manewru.
@Macuss (niezalogowany)
Czy nie dało by rady zaktualizować pakietu internetowego w Play na kartę we wszystkich taryfach na takie same jakie są w Play Lubię to! ??? Bo w Play RwK pakiety są zbyt drogie. Nie opłaca mi się kupować za 3zł 25MB. W erze smartfonów to jest nic. A za 25 zł 1GB ? To jest nie do przyjęcia... Myślę że zmienicie to na atrakcyjniejsze, takie jakie są w Play Lubię to ! Pozdrawiam.
Dobry pomysł. Cały czas szukamy nowych rozwiązań i myślę, ze masz rację.
@Banan
1.W marcu UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Orange, Plus i T‑Mobile z racji zawyżania cen do Play. Wspomniana trójka operatorów zaczęła wyrównywać ceny ale za pomocą nowych taryf, czy wpisywania kodów zamiast automatycznie wszystkim klientom. Czy wiadomo już coś w sprawie wspomnianego postępowania UOKiK, a jeśli nie to jak długo może to potrwać?
Nic. Czekamy i bardzo nam zależy. Nie na karze dla konkurentów, ale na końcu tej parodii.
2.Play dzięki roamingowi krajowemu ma zasięg sieci 3/4 operatorów (jeśli liczyć T‑Mobile). Mieszkam na obrzeżach miasta i po mapach zasięgu na stronach operatorów widać, że zasięg ledwie o mnie zahacza. Gdy miałem ustawione automatyczne przełączanie się pomiędzy operatorami to częściej nie miałem zasięgu niż miałem, a żeby móc porozmawiać bez pytań "co mówisz?" byłem zmuszony iść na strych. Kilka razy analizowałem mapy zasięgu poszczególnych operatorów i okazało się, że najlepsze pokrycie mojego domu ma Plus dlatego ręcznie przełączyłem się na ich zasięg. Niestety wydaje mi się, że internet chociaż trzeciej generacji jest wyraźnie wolniejszy niż po zasięgu Play (paczka danych po doładowaniu, taryfa RBM na kartę uruchomiona 2 września 2011). Czy to prawda, że u "obcych" operatorów klient Play jest traktowany jako ostatni w kolejce? Wspomniane spowolnienie nawet jest zauważalne przy przełączeniu na lejek po wykorzystaniu pakietu danych, mimo że prędkość na lejku jest i tak niska. Czy zamierzacie zwiększyć szybkość lejka w najbliższym czasie?
Szybkości po lejku nie zamierzy zwiększać. Nic mi przynajmniej o tym nie wiadomo w tym momencie. Co do preferencji to otrzymujemy takie zgłoszenia od klientów i staramy się to wyjaśniać z naszymi partnerami, ale sam się chyba domyślasz, ze to nie jest proste.
6. NEXT Plus podpisał list intencyjny z Play. Czy z tej współpracy wyniknie darmowa telewizja w komórce dla klientów Playa, szczególnie pytam o kartę?
Wiecej informacji już w licpu.
@arlid
Jak można przeczytać podobno spada liczba wysyłanych wiadomość SMS, ze względu na rosnącą liczbę aplikacji umożliwiających bezpłatny kontakt za pośrednictwem aplikacji w stylu komunikatorów. W związku z tym, dlaczego nie spadają opłaty za pakiety SMS (w celu przyciągnięcia klientów)? Dlaczego nie można ujednolicić ważności darmowych SMSów po doładowaniu, tylko okres ich ważności jest uzależniony od kwoty doładowania?
Moim zdaniem cena SMSa leci na łeb na szyję ;‑)
@GBM
W najbliższych tygodniach będę przechodził do Playa, podpisuję umowę na 24 miesiące. Dużo osób mi odradza mówiąc że nie zawsze jest tak kolorowo z zasięgiem (ale jestem odporny na malkontentów i chcę spróbować). Tak czy tak mam takie pytanko - czy w najbliższych miesiącach/latach macie w planach rozwój infrastruktury sieciowej, ku polepszaniu zasięgu w całej Polsce ? :) (chodzi mi zarówno o 3G jak i 4G) A drugie pytanko, czy Play ma zamiar w przyszłości pójść w technologię LTE i zaproponować ofertę tegoż internetu na kartę ? :)
Dwa pytania i dwa razy odpowiedź tak.
CDN.
Przypomnę tylko iż to adresat pytań wybiera te (minimum 10), na które chce (lub może) odpowiedzieć i chciałbym (być może) uzmysłowić czytelnikom, że natłok obowiązków często odstawia niezobowiązujące "zabawy" (ta seria jest zupełnie niezobowiązująca i jej podstawą jest tylko dobra wola) na naprawdę daleki tor. Ponieważ staram się docierać do samych RZECZNIKÓW a nie do firm PR‑owych, więc muszę grzecznie czekać w kolejce - ale nie daję o sobie zapomnieć :)
Resztę wpisów z serii możecie znaleźć poniżej: Intel: Pytania Odpowiedzi cz1. Odpowiedzi cz2. Sony: Pytania Odpowiedzi Samsung Electronics: Pytania Odpowiedzi