Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)
@djDziadek10 pytań do... PLUS - Odpowiedzi

10 pytań do... PLUS - Odpowiedzi

28.08.2013 | aktual.: 28.08.2013 06:48

Witam, po dłuższej przerwie. Jak pamiętacie (mam nadzieję), mogliście zadać pytania pani

Aleksandrze Gieros-Brzezińskiej - Kierownik Działu Komunikacji Korporacyjnej Polkomtel Sp. z o.o.

Teraz przyszedł czas na odpowiedzi, publikuję je wszystkie od razu, ze względu na opóźnienie jakie mam w publikacji - wybaczcie. Wpis jest długi, ale to dlatego, że i odpowiedzi wiele, na końcu wpisu czeka niespodzianka :)

@januszek:

Dlaczego użytkownicy usługi na tzw „kartę” zostali pozbawieni możliwości korzystania z roku ważności konta po doładowaniu? (od 7/07/2013).

Zdecydowana większość abonentów Plusa na Kartę jest na tyle aktywnymi użytkownikami, że nie ma dla nich znaczenia, jak długo ważne jest konto (zasilają je regularnie), oczekują raczej jak największego wyboru usług jak najbardziej atrakcyjnych kosztowo. Dlatego też skupiliśmy się na rozwoju promocyjnych ofert adresowanych do jak najszerszego grona osób, które Plusa na Kartę używają do regularnej komunikacji. Chcemy, aby osoby te miały dostęp do jak najszerszego spektrum usług w optymalnych, dopasowanych do profilu użytkownika cenach. Oczywiście pamiętamy też o tych, dla których roczna ważność konta ma znaczenie i w promocji „Rok ważności konta II” oferujemy cały czas tę usługę za symboliczną opłatą. Jest ona dostępna od 3 lipca. Osoby, dla których usługa ta jest podstawowym benefitem mogą z niej skorzystać także wybierając jedną z najnowszych taryf "Plus na Kartę Więcej przez Rok" w której promocja nie wymaga dodatkowej opłaty.

@tomeeek64:

1. Czy Plus zamierza wprowadzić ofertę internetu LTE z nieograniczonym pakietem transmisji danych (nieograniczona transmisja danych włącznie z pobieraniem plików przez FTP; HTTPS)?

Limity prędkości zamiast limitów transferu – to ciekawa droga, którą analizujemy co kilka miesięcy. Sieć mobilna jednak nie jest w stanie obsłużyć naprawdę heavy userów, którzy chcą kopiować cały internet na swój dysk lokalny – a niestety oferta będzie musiała być dla wszystkich taka sama…

2. Jaka jest różnica między taryfami na kartę: "Plus na Kartę + Rok ważności konta po każdym doładowaniu (promocja wyłączona 02.07.2013r.)", a "Plus na Kartę Więcej przez Rok"?

PnKartę Więcej przez Rok to taryfa która umożliwia nie tylko bezpłatną możliwość utrzymania rocznej ważności konta na usługi wychodzące po każdym doładowaniu ale także szereg usług dodatkowych takich jak Wybrane numery w Plusie (5 numerów za 10 zł miesięcznie) czy do Wybrany Numer do wszystkich sieci (10gr/min, 3zł miesięcznie) ale także atrakcyjne pakiety internetowe (300 MB/7zł i 1 GB za 13zł) oraz możliwość skorzystania z najnowszej technologii LTE.

3. Czy modemy do internetu LTE z sieci Plus posiadają blokady SIMlock (tzn. czy można ich używać z usługami innych operatorów - chodzi mi o Aero2)?

Nasze modemy nie mają SIMlocków

4. Plus oferuje usługę telefonu stacjonarnego (Kwotoreduktor Stacjonarny). Czy Plus zamierza wprowadzić usługę internetu po linii telefonicznej?

Jesteśmy operatorem usług mobilnych i na nich się koncentrujemy.

5. Czy możliwe jest korzystanie z jednego numeru telefonu komórkowego w Plusie na kilku telefonach jednocześnie, np. używając duplikatu karty SIM (każdą rozmowę można odbierać na każdym telefonie)?

Nie ma obecnie takiej możliwości.

6. Czy internet iPlus blokuje port 25 (używany, np. przy nieszyfrowanych połączeniach z pocztą e‑mail) czy jest on otwarty?

Nie blokujemy portów.

@matekadamczak:

Czy Plus zamierza wprowadzić pakiet nielimitowanych SMS‑ów do wszystkich sieci? Chodzi mi o taki pakiet, jak np. w Play, gdzie płacąc 10 zł/mies. mam nielimitowane smsy do wszystkich sieci, a nie jak aktualnie w Plusie, że pakiet 5 zł, który obniża koszt smsa do 3 gr... (ten pakiet to mój warunek pozostania w tej sieci).

Pracujemy nad dopasowaniem oferty do potrzeb naszych klientów i o zmianach będziemy informować na bieżąco.

@sisiww:

W zeszłym tygodniu podpisałem umowę na mobilny internet i aż się zdziwiłem jak w stosunkowo małej miejscowości złapałem aż taki zasięg i osiągnąłem prędkość 3 razy szybszą niż u konkurencji. Pytanie więc co dalej? Większy zasięg? Jakieś porozumienie z konkurencją? Zniesienie limitów? Co ma dla Plusa priorytet jeśli chodzi o jakość mobilnego internetu?

Priorytety są dość jasne - jakość sieci, jeszcze szerszy zasięg i konwergencja.

@Humanoid:

Ja mam pytanie! Czy Plus poprawił swój, że tak to ujmę z braku lepszych słów, system 'komunikacji wewnętrznej'? Chodzi o to, że często zdarzały się sytuacje, gdzie pakiety aktywowane były z opóźnieniem, sms'y w ogóle nie dochodziły i czasami nie było można się dodzwonić gdziekolwiek. To było niedawno, bo ~ 4 lata temu i z tego powodu zmuszony byłem do zmiany operatora. Dodam, że mieszkam w mieście, gdzie zasięg jest dostatecznie dobry i wstępnie rozważałbym powrót do tej sieci.

Przytoczone tu historie to już przeszłość i obecnie usługi są aktywowane zgodnie z ich regulaminami, a wydaje się, że jakości naszej sieci, poza miejscami gdzie przeprowadzamy jej modernizację, konkurencja może nam zazdrościć.

@WODZU:

Dlaczego od kilku miesięcy jakość połączeń w Plusie jest tak kiepska? Praktycznie nie ma rozmowy, która nie byłaby zerwana, a dźwięk nie byłby przerywany. Sytuacja sprawdzana na kilku modelach telefonów, w różnych miejscach, zarówno przy ustawieniu telefonów w tryb 2G i 3G. Przez lata byłem klientem, ale w tej sytuacji zastanawiam się nad zmianą sieci. Do tego koszmarnie drogie pakiety danych.

Stwierdzenie „praktycznie nie ma rozmowy…” jest grubo przesadzone :). Przejściowe problemy, jeśli się pojawiają, są wynikiem trwającej obecnie intensywnej rozbudowy sieci. Modernizacja sprzętu i sieci realizowana jest po to, by dostarczać coraz lepsze usługi i coraz większy zasięg. Gdyby było inaczej, to do dziś jedyną świadczoną usługą byłyby tylko połączenia głosowe, tak jak to miało miejsce w 1996 roku czyli w chwili startu w Polsce telefonii komórkowej. Obecna rozbudowa naszej sieci jest niezbędna, by zapewnić znacznie szerszy dostęp do usług w najnowocześniejszych technologiach (w tym LTE), pozwalających na oferowanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań.

@Qrzy:

Czy Plus zamierza w najbliższym czasie zmienić ofertę pakietów internetowych? W chwili obecnej są one kilkukrotnie droższe niż u konkurencji i jest to główny powód, dla którego rozważam przejście do innej sieci.

To pytanie chyba jednak nie dotyczy naszej oferty, gdyż pakiety Internetowe są regularnie aktualizowane i nie przewyższają cen konkurencji. Najbardziej atrakcyjne cenowo pakiety są dostępne w promocjach smartfonowych (np. Masz smartfon), a w ofercie Plus na Kartę, to są one jednymi z tańszych na rynku.

@wajdzik:

Czy Plus zacznie szanować "stałych klientów"? Rok temu chciałem przedłużyć umowę (numer aktywny w sieci około 8 lat) w ofercie bez telefonu. Oferta która została mi przedstawiona była gorsza niż oferty dla przenoszących numer z innych sieci, a w tym samym czasie w Playu dano mi praktycznie 2 razy lepsze warunki.

Szanujemy stałych klientów i staramy się, aby przedstawiane im oferty były korzystniejsze, niż tzw oferty pozyskaniowe.. Zwracam też uwagę, by wybierając ofertę, bądź podejmując decyzje o przedłużeniu umowy, nie ograniczać się do porównywania tabelek na stronach operatorów, ale pytać. Rozmawiać z konsultantami, którzy zawsze pomogą w doborze najbardziej optymalnej oferty.

@McDracullo:

To chyba jedyna możliwość uzyskania odpowiedzi na moje pytanie :): Czy PLUS zawsze traktuje tak swoich starych abonentów (8 lat): 1 marca zgłosiłem usterkę, która nie została naprawiona do dziś (8 lipca!). Niestety ludzie w infolinii nie potrafią mi pomóc w żaden sposób i jedynie odsyłają do salonów plusa (właściciel abonamentu nie ma w mieście takiego salonu). Czy w takim przypadku przysługuje mu prawo do rozwiązania umowy (łącznie 3 abonamenty)?

Trudno odpowiedzieć na pytanie nie znając szczegółów sprawy. Prosimy o przesłanie informacji o co chodzi i co się stało na maile bok@plus.pl i pr@plus.pl a sprawdzimy to dokładnie i odpowiemy.

@JanStefan:

Biorąc pod uwagę Waszą historię, poprzez pryzmat innowacyjności chciałbym się dowiedzieć, czy szykują się jakieś strategiczne posunięcia. Mam tutaj na myśli:

1. Uproszczenie ofert, z jasnym ukazaniem ostatecznej ceny.

Konstruujemy nasze oferty właśnie w ten sposób, by były maksymalnie uproszczone i bez gwiazdek.

2. Roaming - skoro prędzej czy później będzie on zniesiony to czy nie lepiej wcześniej wyprzedzając konkurencję?

To nie jest takie proste. Polkomtel ponosi koszt każdej rozmowy odebranej i wykonanej na terenie UE (10 centów za rozmowę wychodzącą) i likwidacja roamingu oznaczałaby konieczność pokrycia tych kosztów z innych źródeł. Co do likwidacji roamingu na terenie UE, to należy podchodzić ostrożnie do takich doniesień, gdyż zwracam uwagę, że ceny rozmów w Polsce są jednymi z najniższych w Europie i wdrożenie propozycji Komisji Europejskiej, które ma w swym założeniu doprowadzić do stworzenia jednego rynku i wyrównania cen w całej Unii, może oznaczać obniżkę cen w Holandii, czy też Luksemburgu, ale podwyżkę np. w Polsce.

3. Internet bez limitów - oferta dla firm.

Oferta jest uniwersalna i zbudowana na podobnych zasadach zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Z naszych statystyk wynika, że dla zdecydowanej większości klientów dobrze dobrany abonament z odpowiednio dużą „paczką danych” jest w zupełności wystarczający.

4. Ostatnimi czasy telefonie komórkowe są nastawione na nowych klientów, tym samym zapominając o swoich stałych odbiorcach. W wielu przypadkach, przejście do innej firmy jest bardziej opłacalne, aniżeli korzystanie z usługi dotychczasowego operatora, z którym mamy styczność np. 10 lat. Jaki pogląd na tą sytuację ma PLUS.

Chcemy by oferty dla dotychczasowych klientów były lepsze niż dla nowych.

I ostatnie pytanie, czy macie pomysły na kierunek rozwoju - wystarczy mi szczera odpowiedz - tak lub nie

Zdecydowanie tak i chyba każdy kto obserwuje rynek widzi to.

@ Canaletto:

Gdzie się podziały zabawne i kreatywne reklamy Plusa w mediach!?

Ależ nasze reklamy cały czas są zabawne i kreatywne. Ostatnio dużą popularnością cieszą się nasze spoty z Maciejem Rockiem. Ostatnio dla naszych fanów na facebooku zorganizowaliśmy casting. Zwycięzca ma szansę zagrać w nowej odsłonie spotu u boku Maćka. Jeżeli natomiast pytanie jest nawiązaniem do spotów z kabaretem Mumio – cóż, każda formuła ulega z czasem wyczerpaniu…

@nitro2012:

Chętnie dam swoje pytanie: Kiedy Plus i Cyfrowy Polsat wezmą się za rozbudowę nadajników dla LTE. Bo obecnie jest tragicznie. Plus i CP szczycą się LTE w Warszawie a transfer jest tragiczny dla innych regionów Polski. Do tego zrywanie połączeń i wysokie ceny. Obecnie jestem u konkurencji i mimo, że nie ma tam LTE to jest lepiej.

Nie wiem skąd będąc u konkurencji przekonanie, że w Plusie jest gorzej.. Aktualnie 94% Polaków jest w zasięg HSPA sieci Plus a 54% Polaków ma od Plusa LTE. Proszę rzucić okiem na mapę zasięgu. Niedługo, bo już w przyszłym roku będziemy mieli 99% Polaków w HSPA oraz 66% Polaków w LTE. Rozbudowa trwa! Jednak w przypadku rzeczywistych problemów z siecią, warto sprawdzić sprzęt - bo może tu jest problem – modem, który nie „widzi” sieci na 900 MHz nie widzi też rozbudowy sieci.

@underface:

To i ja się dołączę, bo mam kilka pytań 1. Dlaczego taryfy typu tylko sim są na okres 18 miesięcy (mam namyśli "Oferta "Oszczędzasz" bez telefonu - tylko SIM") podczas gdy u konkurencji bez problemu można znaleźć oferty 12 miesięczne. (owszem jest umowa 12 miesięczna w ofercie bez limitu, tylko pytanie czy wszyscy klienci potrzebują no‑limit?)

Dla klientów korzystających z kanału internetowego mamy ofertę bezterminową, na czas nieokreślony, i to zarówno abonamentową, jak i internetową. Również dla klientów przedłużających umowę w Plus Abonament od początku lipca dostępne są oferty 12 miesięczne oraz 18 miesięczne z możliwością zmiany oferty po 6 miesiącach.

2. Czy pojawi się w najbliższej przyszłości serwis o podobnej funkcjonalności jak play24 dla klientów plusa? Owszem jest jakis plus-online, ale powiedzmy sobie szczerzę, że funkcjonalnością to nie dorasta on do pięt serwisom konkurencji.

Plus prowadzi obecnie bardzo szeroki audyt naszych serwisów samoobsługowych dla klientów i po jego zakończeniu oraz analizie planuje szeroką ich przebudowę by jak najlepiej odpowiadały obecnym oczekiwaniom klientów.

3. Czy planujecie wypuszczenie oferty konkurencyjnej do njumobile/ redbull mobile/heyah nonstop? czy mieliście nadzieję, że te oferty/marki umrą śmiercią naturalną - jako kilkumiesięczny twór orange oraz play?

Plus ma tak szeroki wybór ofert, zarówno w części abonamentowej jak i mix, że każdy znajdzie ofertę najlepiej spełniająca jego oczekiwania i to zarówno w zakresie zawartości, jak i wysokości miesięcznych opłat. Szczególnie nasza najnowsza promocja z abonamentem obciętym o połowę lub podwojonym doładowaniem w miksie przy jednoczesnym zakupie internetu klient otrzymuje naprawdę bardzo atrakcyjną ofertę usług telefonicznych i jednocześnie najlepszy obecnie w kraju mobilny internet pracujący w technologii LTE oraz HSPA/HSPA+

@dzikiwiepsz:

Mnie to ciekawi czy plus zrobi lub ma taką możliwość by wysyłać sms tylko na numer telefonu, który używa właściciel informacji z dokonaniu wpłaty itp a nie do wszystkich numerów które są używane przez członków rodziny bo umowa jest na jedną osobne na 3 numery a 2 dwa pozostałe są używane przez 2 inne osobny.

Klient posiadający kilka serwisów na jednym koncie ma możliwość wskazania numeru, na który chce otrzymywać treści dotyczące płatności i wówczas tylko na ten numer będą wysyłane spersonalizowane wiadomości windykacyjne. Można to zrobić dzwoniąc na numer 601102607 lub - z telefonu Plusa na 2607 albo wysyłając z autoryzowanego maila na adres dwn@plus.pl.

@okokok:

1. Dlaczego nie zrezygnujecie z limitów transferu (mówię o usłudze transmisji) i nie przerzucicie się na limitowanie prędkości? Ja osobiście bardzo ucieszył bym się z takiej usługi. Mobilnie - w telefonie i tablecie nie zależy mi aż tak na szybkości transmisji danych, a na tym żebym mógł sobie oglądać iple będąc na działce, słuchać radia internetowego czy czasem pobrać jakiś większy plik pdf itp. Darmowe Aero2, mimo że oferuje właśnie taką usługę i to za darmo, nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem, gdyż czasami potrzebuję też porozmawiać i po wysyłać trochę SMS‑ów, a telefony z dualsimem są rzadkością.

Limity prędkości zamiast limitów transferu – to ciekawa droga, którą analizujemy co kilka miesięcy. Sieć mobilna jednak nie jest w stanie obsłużyć tak zwanych heavy userów, którzy chcą kopiować cały internet na swój dysk lokalny :), a oferta zawsze będzie musiała być dla wszystkich taka sama. Natomiast pewne jaskółki już są i zwracam uwagę na wprowadzone przez nas oferty nielimitowanego przeglądania stron www czy nielimitowanego oglądania filmów na serwisach YouTube i ipla

2. Czy mogli byście powiedzieć coś o swojej infrastrukturze (technicznie) - poza mapą na BTSearch - jakich urządzeń używacie itp.?

Cała sieć jest budowana zgodnie z normami. Architekturę systemu można głębiej poznać w normach 3GPP zwłaszcza w 3GPP TR 23.882. Sieć jest tak planowania i rozbudowywana aby zapewnione była możliwość ciągłej ewolucji. W sieci Plus wykorzystywany jest sprzęt najnowszej generacji dostarczany przez liderów rynku światowego. Korzystamy z rozwiązań firm NSN, Ericsson, Huawei, Cisco, Juniper, ZTE, Alcatel-Lucent oraz innych, a zależy to od obszaru zapotrzebowania. Świat zmierza obecnie w kierunku sieci ALL IP i budowania usług QoS i w takim kierunku zmierzamy też my. Praktycznie wszystkie usługi w niedługim czasie będą realizowane w oparciu o IP.

@IamNotHouse:

Dwa pytania odnośnie Muzodajni, która jest mi bardzo bliska: 1. Czemu nie ma możliwości pobrania wszystkich zakupionych utworów jednym kliknięciem?

Chcemy rozwijać i udoskonalać Muzodajnię zgodnie z Waszymi oczekiwaniami i potrzebami, dlatego tak ważne jest zgłaszanie przez Was uwag dotyczących działania serwisu. Dziękujemy i czekamy na więcej pod adresem muzodajnia@e-muzyka.pl .

2. Czy pojawi się aplikacja Muzodajni dla WP 8, oraz dla tabletów z androidem (Nexus 7) ?

Aplikacja mobilna podobnie jak sam serwis jest cały czas w fazie rozwoju i wkrótce można spodziewać się aktualizacji. Wersja na tablety powinna pojawić się lada dzień.

@ryba321:

Czy firma Plus zamierza wprowadzić ofertę podobną do NJU Mobile?

To pytanie już się pojawiało i mogę tylko powtórzyć, że Plus ma tak szeroki wybór ofert, zarówno w części abonamentowej jak i mix, że każdy znajdzie ofertę najlepiej spełniająca jego oczekiwania i to zarówno w zakresie zawartości, jak i wysokości miesięcznych opłat.

Szczególnie nasza najnowsza promocja z abonamentem obciętym o połowę lub podwojonym doładowaniem w miksie przy jednoczesnym zakupie internetu klient otrzymuje naprawdę bardzo atrakcyjną ofertę usług telefonicznych i jednocześnie najlepszy obecnie w kraju mobilny internet pracujący w technologii LTE oraz HSPA/HSPA+.

@djDziadek:

Ja również mam pytanie, które chciałbym zadać na forum publicznym: Jak Plus odnosi się do pomysłu, aby wszyscy operatorzy w Polsce działali na jednej infrastrukturze nadajnikowej (do czego wielkimi krokami zbliżają nas porozumienia między operatorskie), a co może wyrównać szanse wszystkich użytkowników na równy dostęp w "kolejce" do nadajników przy używaniu wszystkich urządzeń mobilnych.

Odpowiedź nie jest taka prosta, bo należy pamiętać, każdy operator sporo zainwestował w rozbudowę swej sieci, a dodatkowo „pracuje” na własnych pasmach częstotliwości, za które zapłacił państwu olbrzymie pieniądze. Natomiast co do nadajników, czy raczej wież, na których takie nadajniki sa sytuowane, to taka współpraca już się zdarza i bardzo często na jednej infrastrukturze znajdują się stacje kilku operatorów.

@ 2099:

Kiedy Polkomtel skończy z praktykami "sprzedaży" starych (10 letnich) i opłaconych faktur jako długów dla hieny zwanej Intrum Justitia? W ostatnim czasie dwukrotnie w moim otoczeniu spotkałem się z tą wspaniałą praktyką która na pewno robi dobry PR firmie :)

W Plusie nie ma praktyki sprzedaży tak „starych” wierzytelności, a tym bardziej opłaconych faktur. Nie mamy natomiast żadnego wpływu na to, po jakim czasie nabywca wierzytelności rozpocznie działania windykacyjne i przez jak długi będzie dochodził ich zapłaty.

@ Ellen.BW (niezalogowany):

Dołączę się do pytań poprzedników. Kiedy PLUS zacznie doceniać starych, lojalnych klientów? Jestem w Plusie od samego początku (9.1996r) i jedyne czym PLUS chce mnie zadowolić to kontakt z BOK bez czekania w kolejce na połączenie z konsultantem... połączenie oczywiście płatne 1,60 + VAT...

Była już o tym mowa, ale chętnie przypomnę - obecny kierunek budowania i modyfikacji ofert jest nastawiony na to, by były one maksymalnie proste i by znajdowały się w nich coraz to nowe korzyści dla dotychczasowych klientów.

@ manyakyy (niezalogowany):

1. Czy planowana jest zmiana strategii komunikacji marketingowej, która błędnie przekazuje informacje o internecie LTE nawet do 150Mbitps, podczas gdy duża część stacji bazowych z LTE są podpięte kiepskimi radioliniami i w zasadzie ciężko nawet będąc jedynym klientem pod stacją uzyskać prędkości na poziomie 50Mbit (czyli 1/3 proponowanych prędkości?). Play już zapowiedział, że swoje oferty będzie limitował do paru(nastu) Mbitps, aby nie było rozgoryczenia klientów.

Od kilku miesięcy Polkomtel nie używa 150 Mb/s w komunikacji. To nie jest potrzebne. W praktyce LTE od Plusa będzie dwukrotnie szybsze niż LTE od Play. Wynika to z ilości wolnego pasma. Tak więc cokolwiek Play zakomunikuje, Plus będzie miał co najmniej 2x szybciej :)

2. Dlaczego oferty Tylko SIM dla Firm są w Plusie tak drogie? Biorąc pod uwagę porównanie ich z ofertami P4, to nawet po udzieleniu przez Dział Utrzymania Klienta rabatu -50% wychodzą gorzej, bo brakuje w nich nielimitowanych rozmów na stacjonarne.

Oferta Tylko SIM dla Firm posiada usługę nielimitowanych połączeń w ramach sieci Plus i na stacjonarne. Większa liczba minut w Play może wynikać z tego, że ich liczba abonentów a co za tym idzie wartość usługi nielimitowanych połączeń w sieci jest znacznie niższa niż w Plusie. Mniejsza sieć po prostu, a zatem mniej użytkowników.

3. Dlaczego Plus promuje opcję 'testuj LTE przez 7 dni', podczas gdy aktywacja karty zabiera 4, w efekcie czego pozostaje 2 dni na testy (w 7. dniu należy odesłać sprzęt kurierem)?

Regulamin precyzuje, że jest to 7 dni jest od dnia podpisania umowy i w przypadku wyboru usługi w punkcie sprzedaży klient ma pełne 7 dni na testowanie.

i najważniejsze: 4. Dlaczego strona Plus'a jest tak bardzo nieczytelna, niekompletna, archaiczna i słabo działająca? Za benchmark wezmę stronę Play, na której w sposób prosty i czytelny sprawdzimy ofertę, dobierzemy ją suwakami, sprawdzimy cenę telefonu czy wreszcie w łatwy sposób uzyskamy dostęp do napisanych przystępnym językiem cenników i regulaminów (o Play24 nie wspomnę). Natomiast sprawdzenie czegokolwiek u Was to istne katusze: po pierwsze duża część podstron odstaje layoutem od strony głównej, tak jak gdyby zupełnie nie były ze sobą powiązane. I tak raz jesteśmy na stronie z 2013 roku, a raz skaczemy z layoutem w czasie do 2011 (nawet logo się zmienia). Aby dowiedzieć się o ofercie trzeba skakać pośród multum nic niemówiących opcji, co często sprowadza się do uważania, że oferta konkurencji jest lepsza (bo nie możemy znaleźć nic konkretnego) lub rzuceniem wszystkiego i telefonem na infolinię. Nie ma nigdzie ładnie wylistowanych pakietów dostępnych w ofertach abonamentowych pod ich prezentacjami, a sprawdzenie ceny telefonu jest tak ciężkie, że nawet ja wymiękam. Trzeba być chyba konsultantem Plusa, aby wybrać najpierw dobrze jedną z dziwnie nazywających się promocji, a potem opcji. Czy planujecie gruntowną przebudowę strony?

Prowadzimy intensywne prace nad poprawą architektury informacji oraz warstwy prezentacyjnej, dlatego jesteśmy wdzięczni za przekazywanie wszelkich uwag, które przyczynią się do poprawy jakości portalu. Jednocześnie chcielibyśmy zwrócić uwagę, na nowo powstały ośrodek „Wszystko o LTE” (dostępny pod adresem http://plus.pl/wszystko-o-lte/), który ma na celu przybliżyć naszym Klientom usługę Internetu mobilnego w technologii LTE. Serwis ten jest zbudowany w nowej technologii umożliwiającej przyjazną prezentację treści na każdym urządzeniu, od dużego ekranu komputera zaczynając po najmniejsze smartfony. Mamy nadzieję, że taki kierunek naszych prac spowoduje, że nasz serwis będzie bardziej czytelny i przyjazny dla użytkowników.

@ max1234:

Czy Plus planuje "związanie się" z jakimkolwiek serwisem streamingu muzyki na żądanie (np. ze Spotify)? Mam na myśli współpracę podobną do tej, jaką ma Orange z Deezerem czy Play z WiMP.

Mamy świadomość, jak ważny na dzisiejszym rynku muzycznym jest streaming. Nie możemy zdradzać szczegółów, ale rozważamy wprowadzenie tego rodzaju usługi. Natomiast mamy najlepszy w Polsce portal z najtańszą muzyką, czyli Muzodajnię, który ma tę przewagę nad serwisami streamingowymi, że oferuje swoim klientom możliwość pobierania i zapisywania utworów oraz bez dodatkowych opłat przenoszenia między komputerem, telefonem komórkowym, odtwarzaczami mp3 oraz innymi nośnikami.

Czas na niespodziankę:

Wybrano 3 najciekawsze pytania, które zostaną nagrodzone, oto treść wiadomości jaką otrzymałem z Polkomtel sp. z o.o.:

Została jeszcze kwestia najciekawszych pytań i naszym zdaniem zwyciężyły następujące:

@tomeeek64:

1. Czy Plus zamierza wprowadzić ofertę internetu LTE z nieograniczonym pakietem transmisji danych (nieograniczona transmisja danych włącznie z pobieraniem plików przez FTP; HTTPS)?

@ max1234:

Czy Plus planuje "związanie się" z jakimkolwiek serwisem streamingu muzyki na żądanie (np. ze Spotify)? Mam na myśli współpracę podobną do tej, jaką ma Orange z Deezerem czy Play z WiMP.

@JanStefan:

2. Roaming - skoro prędzej czy później będzie on zniesiony to czy nie lepiej wcześniej wyprzedzając konkurencję?

Jak wiadomo Plus jest od ponad 10 lat sponsorem polskiej siatkówki i dla autorów pytań mamy specjalne Plusowe, nowiuteńkie „siatkarskie” koszulki dla kibiców firmy Adidas, które zrobiliśmy dosłownie 2‑3 tygodnie temu.

W tym roku za kilka tygodni odbędą się w Polsce i Danii Mistrzostwa Europy siatkarzy, a w przyszłym już tylko na terenie naszego kraju będą zorganizowane Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn i mamy nadzieję, że to będzie naprawdę fajny i praktyczny gadżet-pamiątka :)

Wytypowanych zwycięzców proszę o kontakt ze mną poprzez PW, przekażę wszystkie informacje :)

Mam nadzieję, że lektura była przyjemna a odpowiedzi satysfakcjonujące.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (55)