Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)
@djDziadek10 pytań do... CREATIVE LABS - odpowiedzi i... laureaci :)

10 pytań do... CREATIVE LABS - odpowiedzi i... laureaci :)

24.03.2014 | aktual.: 24.03.2014 17:58

Był czas pytań do Creative - jest i czas odpowiedzi.

509302

Creative Labs udzieliło odpowiedzi i wybrało 3 najciekawsze pytania, lista zwycięzców na końcu wpisu.

1. Firma Creative produkuje odtwarzacze MP3. Czy w przyszłości zostanie wyprodukowany odtwarzacz MP4 z dotykowym ekranem, Wi‑Fi itp. w stylu iPoda Touch?

Firma Creative była światowym liderem w produkcji MP3 i MP4rek ale już od kilku lat ich nie produkuje. Rynek odtwarzaczy MP3/4 zmienił się w ciągu ostatnich lat diametralnie a w zasadzie prawie zaniknął i został zastąpiony przez telefony komórkowe i smartphony. Creative przewidział tę sytuacje w odpowiednim momencie i zamknął swoje fabryki nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów związanych z tak dużymi zmianami. iPod touch i inne podobne produkty też powoli wychodzą z produkcji i uważamy iż w bardzo krótkim czasie zupełnie znikną na rzecz smartphonów w rodzaju iphona czy Samsunga Galaxy.

2. Jakie słuchawki są lepszym wyborem dla przeciętnego użytkownika - na złącze USB czy miniJack?

Słuchawki mające złącze mini-USB w większości przypadków są bezprzewodowe a złącze służy do ładowania baterii, ale nie tylko. Często takie produkty mają wbudowane niewielkie karty dźwiękowe, oferujące lepsze brzmienie niż np. układy zintegrowane na płytach głównych komputerów stacjonarnych lub laptopów. Zatem wybór sprowadza się do konkretnych oczekiwań nabywcy, tego, co jest mu do szczęścia potrzebne. Słuchawki zwieńczone kablem USB, to produkty kierowane do innych nabywców aniżeli te klasyczne, z małym wtykiem typu jack.

3. Czy firma ma zamiar wejść na rynek zintegrowanych układów dźwiękowych w płytach głównych jak i sprzęcie mobilnym?

Już tam jesteśmy. Dostarczamy technologię X‑Fi Extreme Fidelity m. in. do płyt głównych firmy ASRock. Jeśli chodzi o sprzęt mobilny to Creative dostarczał chipy własnej produkcji kilku producentom telefonów w Azji.

4. Nie chcę tutaj kłamać czy coś, ale wydaje mi się, że Creative stracił na znaczeniu - zobaczymy go kiedyś w pełnych możliwościach (a może teraz są, ale rynek Polski nie jest zbyt przyjazny) ?

Nie mogę się z tym zgodzić. Generalnie czasy nie są i nie były łatwe. Branża IT przeżywa spory kryzys a do tego zmiany jakie się dokonały na tym rynku stwarzają olbrzymie wyzwania wszystkim firmom. Jesteśmy pewni, że Creative w odpowiednim momencie wyczuł nadchodzące zmiany i się do nich przystosował. Oczywiście w czasie tak wielkich zmian na rynku trudno powiedzieć, że wszystko sie udało. Jednakże portfolio produktów mimo pewnego ograniczenia jest spójne jak nigdy i rzeczywiście zostało trochę ograniczone do  grup produktowych, na których Creative zawsze znał się najlepiej - czyli głownie do dźwięku. Mamy ciągle świetne karty dźwiękowe tak wewnętrzne jak i coraz bardziej urozmaicone zewnętrzne. Kolejna grupa, to głośniki i z bardzo szybko rozwijającą się półką głośników bezprzewodowych, wszystkie rodzaje słuchawek, począwszy od słuchawek dla graczy typu nr 1 w Polsce HS800 fatality a skończywszy na najlepszej słuchawce audio w swojej grupie cenowej - Aurvana live!. Wydaje nam się że tak bogate portfolio a jednocześnie duża specjalizacja daje dobre perspektywy na przyszłość, a produktów audio, słuchawek, głośników będzie jeszcze w tym roku dużo więcej.

5. Czy zaskoczyła Was ogromna popularność tego modelu (CAL!)?

Może trochę, ale jak się wie, że się robi bardzo dobry produkt i do tego w bardzo dobrej cenie, to można być pewnym że się odniesie sukces. Czy sukces przerósł nasze oczekiwania? może trochę, ale zupełnie nam to nie przeszkadza i mamy nadzieję, że nowe produkty - Aurvana live2, aurvana platinum też podbiją serca, a w zasadzie uszy odbiorców.

6. Dlaczego druga generacja tego sprzętu tak mocno różni się cenowo od pierwszej (za moje dałem 180zł, zaś nowszy model kosztuje ponad dwukrotnie więcej)?

CAL!2 są pod wieloma względami lepsze, również jeżeli chodzi o jakość dźwięku, a przede wszystkim wygodę i wykonanie. Poza tym trzeba przyznając ze CAL! były w super dobrej cenie. Staraliśmy sie dać naszym klientom jeszcze lepsze rozwiązanie czyli CAL!2, ale tutaj już cena musi być trochę wyższa, po prostu nie dało się aż tak " poszaleć". Ukłon jednak w strone Creativa, który ciągle robiąc produkty z najwyższej półki stara się ceny maksymalnie dostosować do rynku i dać klientom bardzo dobrą jakość w przystępnej cenie

7. Ciężkie czasy chyba już za Creative, w związku z tym jakaś ofensywa produktowa/marketingowa czeka nas w tym roku?

Polski rynek cały czas jest przez nas atakowany ciekawymi produktami :) Premiery nowych sprzętów mamy dość regularnie, niedawno wydaliśmy bardzo bogatą linię słuchawek serii Evo, ponadto karty dźwiękowe serii Z. Za chwilę będą miały premiery nowe głośniki serii GigaWorks powiększone o całą gamę głośników serii GW T bezprzewodowych, nowe karty dźwiękowe i sporo jeszcze innych nowinek, o których jeszcze za wcześnie mówić, ale możemy zdradzić, że do jesieni będzie kilkanaście premier.

8. Na rynku odtwarzaczy MP3 panuje swoistego rodzaju stagnacja wywołana telefonami komórkowymi co wcale nie oznacza, że klientela spodziewająca się czegoś więcej od przenośnych grajków śpi. Na rynku poza Applowskimi rozwiązaniami za które trzeba sporo płacić jest dosłownie garstka modeli zasługujących na uwagę. Na tym gruncie Creative mogłoby zabłysnąć wprowadzając urządzenia konkurujące jakością dźwięku z droższymi odtwarzaczami za przystępną cenę tak jak m.in bestseller Sansa Clip.

Bacznie obserwujemy rynek i staramy się do niego dostosowywać. Choć realia są takie, że przenośne odtwarzacze empetrójek coraz mocniej są wypierane przez smartfony i tablety, na dzień dzisiejszy praktycznie każdy ma albo jedno, albo drugie. Stąd te odtwarzacze są dla nas ważne, ale na dzień dzisiejszy stają się niszą.

9. Dlaczego ceny produktów w sklepie (polska wersja strony) są w euro? Skąd w takim razie są "przysyłane" towary?

Często otrzymujemy to pytanie. Prawdą jest, że zakupy robione są na stronie w języku polskim, ale jest ona międzynarodowa. Stąd ceny są wyrażane w Euro, towar jest przysyłany do klienta zza granicy, z europejskiego magazynu firmy. Staramy się jednak skupiać na naszych lokalnych, polskich partnerach i polecamy korzystać z oferty dostępnej w polskich sieciach handlowych i polskich sklepach internetowych.

10. Co dalej z serią Fatal1ty? Nowe karty dźwiękowe nie istnieją już w tej wersji. Czy to się zmieni, czy może to już koniec tej serii?

Seria Fatal1ty była jak najbardziej udana, widać ją m. in. w produktach znanej z płyt głównych firmy ASRock, lub wielkiej popularności słuchawek tej serii, ale wszystko dobre co się kiedyś kończy i w przyszłości firma nie przewiduje nowych produktów wspartych tym brandem.

11. Który ze swoich produktów uważacie za najbardziej przełomowy na tle innych produktów tego samego typu, tyle że konkurencji?

Historycznie patrząc było takich produktów dużo - w końcu to Creative pierwszy wprowadził napędy CD:‑) swego czasu dawno temu był największym producentem napędów CD na Świecie, a rozwiązanie z pilotem do dziś jest wspominane. Teraz to może wydawać się trochę anachroniczne, ale to był koniec lat 90tych. A co powiemy o karcie graficznej Voodoo??? najlepsza swego czasu na rynku i przez wiele lat produkowana w fabrykach Creative stawiając naszą firmę na pierwszym miejscu na rynku grafiki komputerowej przeznaczonej dla graczy. Idźmy dalej - głośniki - pierwsze systemy 2.1, a potem 4.1 i 5.1 nikt nie miał takiego dźwięku surround jak głośniki Creative'a. Można by wymieniać dużo takich produktów bo oczywiście został jeszcze cały rynek MP3/4rek. Kiedy Apple raczkował to Creative już dostarczał najlepszy sprzęt i rozwiązania. W końcu nie bez powodu Apple zapłacił Creative'owi 100mln$ za korzystanie z patentu wykorzystanego w interfejsie ipodów. Przełomowym produktem na skalę światową były i są nasze rozwiązania serii Sound Blaster - to nasza karta dźwiękowa jako pierwsza na Świecie dała "głos" komputerom a potem systematycznie poprawiała jakość dźwięku, aż do dzisiaj wyciągając dźwięki tracone podczas kompresji mp3. Sound Blaster, to karty dźwiękowe do komputerów stacjonarnych, teraz również zewnętrzne do laptopów, ponadto przenośne do smartfonów i wreszcie wbudowane w słuchawki najwyższej jakości jak ZXR, mogące konkurować z najlepszymi na Świecie. Rynek się zmienia, Creative też i myślę ze najbliższe lata, zwłaszcza patrząc na gamę produktów, dają nam pewność, że Creative pozostanie bardzo innowacyjną i technologicznie zaawansowaną firmą.

Teraz to, co tygryski lubią najbardziej, lista autorów, których pytania okazały się najciekawsze, proszę autorów o kontakt via PW w celu uruchomienia procesu wysyłki nagród - niespodzianek.

@Wawrzino

@gowain

@Eleks

Do poczytania przy okazji kolejnego odcinka :) - już niedługo, będzie ciekawie :)

Pozdrawiam

djDziadek

EDIT:

Mogę już pokazać co będzie nagrodą dla wyróżnionych pytających - to słuchawki MA330

z mojandroid.sk
z mojandroid.sk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)