Znikające pliki z Dysku Google. Wiemy, jak je odzyskać
Google rozwiązał problemy dotyczące znikających plików z Dysku Google. Firma poinformowała o tym, jak uniknąć sytuacji, w której dane z chmury znikną. Oprócz tego przekazano też instrukcje, w jaki sposób odzyskać utracone pliki.
07.12.2023 10:25
Użytkownicy Dysku Google mieli w ostatnim czasie do czynienia z poważnymi problemami. Pliki, które były przechowywane w usłudze Google, znikały. Pod koniec listopada Google zalecił, by użytkownicy nie podejmowali działań, które mogłyby utrudnić pracownikom firmy szukanie przyczyny znikania plików, a w przyszłości odzyskanie ich. Wiemy już, że problem znikających plików został rozwiązany, a Google mówi, w jaki sposób możliwe jest odzyskanie danych.
Jak czytamy w serwisie 9to5google.com, aby pozbyć się problemu znikających plików z Dysku Google, należy zaktualizować aplikację dysku na PC do najnowszej wersji, czyli tej o oznaczeniu 85.0.13.0. Jest to też warunek konieczny w celu odzyskania utraconych danych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak odzyskać utracone pliki z Dysku Google?
Istnieją dwie rekomendowane metody odzyskiwania plików z Dysku Google. Pierwsza zakłada uruchomienie desktopowej aplikacji Dysku i kliknięcie przycisku ustawień, trzymając przy tym wciśnięty przycisk Shift na klawiaturze. Pojawi się wówczas opcja odzyskiwania kopii zapasowych, która pozwala użytkownikom na przeglądanie i wybieranie plików do odzyskania.
Druga opcja dotyczy wykorzystania wiersza poleceń. To rozwiązanie przyda się, jeśli kopia zapasowa plików znajduje się w innej lokalizacji, a użytkownik chce, by wróciła na swoje dawne miejsce. Na stronie wsparcie Google opisane są dokładne instrukcje, wraz z komendami, które należy wpisać w wierszu poleceń.
Jeśli utracone wcześniej pliki nie pokażą się na Dysku Google, może być to związane z niewystarczającą ilością wolnego miejsca w chmurze. Wówczas użytkownicy muszą pozbyć się określonych plików, by zwolnić przestrzeń na dysku.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl