Zmieniasz telefon lub numer? Credit Agricole ma kilka porad
Credit Agricole przypomina klientom, jak zachować bezpieczeństwo w przypadku chęci zmiany smartfonu, zgubienia go lub potrzeby oddania do serwisu. Bank podkreśla, że klienci mogą w każdej z tych sytuacji skontaktować się z pracownikiem banku, by zaktualizować dane.
21.07.2023 | aktual.: 21.07.2023 15:44
Credit Agricole powołuje się na badanie Kantar, z którego wynika, że Polacy zmieniają telefon komórkowy średnio co dwa lata. W dobie używania na co dzień uwierzytelniania transakcji bankowych w urządzeniu mobilnym, zachowanie bezpieczeństwa stanowi pewne wyzwanie - zmiana numeru pociąga za sobą konieczność zaktualizowania informacji o numerze w banku, zaś wymiana smartfonu wiąże się z późniejszą instalacją aplikacji mobilnej bankowości w nowym urządzeniu.
Credit Agricole przypomina, że ze względów bezpieczeństwa numer telefonu do autoryzacji operacji można zmienić w przypadku tego banku telefonicznie lub w placówce banku - nie zaś w samej aplikacji mobilnej czy serwisie bankowości internetowej. W przypadku zmiany telefonu, dotychczasowe zaufane urządzenie trzeba ręcznie usunąć z listy sprzętów w bankowości elektronicznej, a nowe aktywować, pobierając aplikację z zaufanego źródła i przechodząc proces aktywacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia, na którym jest zainstalowana aplikacja bankowa, w pierwszej kolejności należy zgłosić to zdarzenie na policję. Kolejno zaloguj się do swojego serwisu bankowego i usuń ten sprzęt z listy zaufanych urządzeń" - tłumaczy Michał Czurabski, ekspert Credit Agricole. "W CA24 Mobile funkcję tę znajdziesz w ustawieniach, w zakładce Urządzenia. Aplikację możesz zainstalować i aktywować na dowolnym innym urządzeniu" - dodaje.
W przypadku oddawania telefonu do serwisu, Credit Agricole proponuje natomiast zgrać dane, a następnie po prostu przywrócić telefon do ustawień fabrycznych, by w praktyce usunąć za jednym razem wszystkie aplikacje i dane. Naturalnie zakłada przy tym, że urządzenie jest na tyle sprawne, że da się je obsługiwać.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl