Zdalny pulpit Windowsa dla macOS-a po aktualizacji z nowymi funkcjami
30.11.2017 14:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Użytkownicy macOS-a, którzy wykorzystują zdalny pulpit Windowsa mają możliwość pobrania nowej wersji aplikacji do ustanawiania połączenia – Microsoft Remote Desktop w wersji 10. Zaktualizowano w niej interfejs oraz dodano nowe funkcje: obsługę skrótów klawiaturowych oraz możliwość przekierowywania większej liczby urządzeń, a nie tylko drukarki, jak możliwe to było dotychczas.
Do listy dołącza mikrofon oraz karty smart card, jednak Microsoft zaznacza, że będą one aktywne dopiero po zalogowaniu do systemu, przez co wykorzystanie ich do uruchamiania komputera nie będzie możliwe. Nowe skróty klawiaturowe obejmują natomiast przekazywanie kombinacji odpowiedzialnych za kopiowanie, wklejanie i wycinanie.
Kilka modyfikacji można dostrzec w interfejsie i obsłudze. Bazując przede wszystkim na informacji zwrotnej od użytkowników, wprowadzono w nich cztery główne zmiany: możliwość przypisywania połączeń do dostosowanych grup, wygodniejszy podgląd aktywnych połączeń, nowe zarządzanie kontami użytkowników w preferencjach oraz opcję przechowywania kilku wpisów dla tych samych nazw użytkowników, a różnych haseł.
Warto dodać, że o ile wcześniej wykorzystywana była wersja 8.0.43, możliwe jest zaimportowanie z niej ustawień połączeń do nowej wersji aplikacji. W tym celu należy pobrać nową edycję, a następnie wskazać opcję importu z menu Connections. Najnowsza wersja Microsoft Remote Desktop jest już dostępna do pobrania za pośrednictwem naszej bazy.