YouTube Shorts z reklamami. Twórcy docelowo na nich zarobią
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Krótkie filmy YouTube Shorts będą udekorowane reklamami. Po miesiącach testowania podjęto decyzję, że to świetne rozwiązanie i sprawdzi się równie dobrze, jak w przypadku zwykłych filmów na YouTubie.
We wpisie na Blogu Google'a można przeczytać o przyszłości reklam w wyszukiwarce i serwisie YouTube, z którego wynika, że już teraz można trafić na niektóre formy reklam oglądając krótkie firmy Shorts - w Polsce dostępne od niecałego roku. Dzięki reklamom twórcy będą mogli docelowo zarabiać na swoich krótkich filmach, co obecnie nie jest możliwe - YouTube dotychczas oferował tylko nagrody dla najlepszych, ale nie jest to forma regularnego zarobku, jak w przypadku "zwykłych" filmów.
YouTube zamierza również niebawem udostępnić twórcom możliwość łączenia filmów z kampaniami dotyczącymi produktów. Tym samym na tle filmu dotyczącego konkretnej rzeczy będzie można wyświetlić skróty do sklepu z danymi przedmiotami. W praktyce Shorts staną się więc kolejną przestrzenią do marketingu i rozwijania swojego biznesu.
Shorts może dzisiaj tworzyć każdy zainteresowany - głównie z poziomu telefonu, ale także przygotowując odpowiednio film na komputerze. Film może mieć maksymalnie minutę i w założeniu być filmem "pionowym", choć dopuszczalne są również proporcje kwadratu. Krótkie filmy pozwalają zwykle dotrzeć w krótkim czasie do szerszej publiczności, szczególnie że są przez YouTube'a chętnie promowane m.in. wśród wyników wyszukiwania w smartfonach.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl