Xbox One: aplikacje uniwersalne, tryb deweloperski i DirectX 12 #Build
30.03.2016 19:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwsza wzmianka o konsoli nowej generacji Microsoftu pojawiła się już przy uniwersalnych aplikacjach. W końcu po wielu zapowiedziach doczekamy się tych samych aplikacji co na komputerach i smartfonach, oczywiście z interfejsem przygotowanym do obsługi na Xboksie One. Pojawi się wspólny sklep dla urządzeń działających pod kontrolą Windows 10.
Konsolę będzie można łatwo zmienić w sprzęt deweloperski, całość sprowadzi się do instalacji aplikacji i wybraniu odpowiednich opcji. Powinno to pozytywnie wpłynąć na ilość aplikacji.
Na konferencji pokazano także aplikację do edycji zdjęć uruchomioną na Xboksie One. Ciekawe podejście, możliwość edytowania zdjęć korzystając z głosu lub kontrolera. Xbox wraz z aktualizacją dostanie jeszcze Cortanę, niestety, w Polsce możemy tylko pomarzyć.
Microsoft pochwalił się możliwościami DirectX 12. Na materiałach wideo mogliśmy zobaczyć gry z piękną oprawą graficzną. Wrażenie robiły świetnie odwzorowane samochody oraz krople deszczu.
Ciekawe jak to będzie wyglądało na Xboksie One, z pewnością dostaniemy lepszą grafikę. Z podzespołów konsoli zostaną wyciągnięte ostanie soki, ale z pewnością nie oczekujmy żadnych rewolucji. To właśnie Windows 10 jest najlepszą platformą do gier, przynajmniej tak twierdzi Phil Spencer. Twórcy mogą tworzyć na konsolę, komputer, a także na smartfony. Oczywiście chodzi o aplikacje uniwersalne. Po tych zapowiedziach mogliśmy spodziewać się prostych produkcji, które pojawią się w sklepie z aplikacjami. Zobaczyliśmy przerobioną wersję Age of Empires II. Zaskoczeniem był jednak Wiedźmin 3, którego eksperymentalnie przerobiono na aplikację uniwersalną i uruchomiono na komputerze.