W iOS nadchodzą zniżki dla nowych klientów aplikacji z subskrypcjami
07.11.2017 14:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Apple wychodzi naprzeciw deweloperom i rozszerza opcje wyceniania aplikacji dostępnych w ramach automatycznie odnawialnych subskrypcji. O nowym podejściu wspomina już teraz w informacjach o wydaniu wersji beta iOS-a 11.2. Po zmianach, twórcy programów będą mogli zaoferować nowym użytkownikom niższą cenę.
Taka możliwość uzupełni dostępną obecnie opcję pełnej opłaty lub darmowego okresu próbnego w przypadku programów, które wykorzystują automatycznie odnawialną płatność opartą na subskrypcji. Twórcy aplikacji będą mogli ustalić poziom zniżki oraz wskazać okres, przez jaki będzie ona obowiązywać. Jak czytamy w cytowanym przez serwis 9to5Mac fragmencie informacji o wersji testowej iOS-a:
W założeniu nowa opcja ma oczywiście pomóc deweloperom dotrzeć do większej liczby użytkowników, których zachęcić powinna niższa cena rozpoczęcia nowej subskrypcji. W połączeniu ze zmienioną w ubiegłym roku na korzyść twórców programów metodą obliczania zysku Apple od każdej sprzedanej aplikacji z subskrypcją, może to realnie zachęcić deweloperów do korzystania z tego sposobu finansowania swoich aplikacji.