Użytkownicy Windows Phone wreszcie doczekali się Minecrafta
11.12.2014 16:47, aktual.: 11.12.2014 19:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wraz z przejęciem przez Microsoft studia Mojang zapowiedziano między innymi wydanie Minecraft: Pocket Edition na systemy Windows Phone. Wczoraj oczekiwanie dobiegło końca, szkoda jednak, że przy tej okazji zapomniano o wsparciu dla kilku ważnych elementów.
Idei jak i zasad Minecrafta chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Tytuł ten już dawno przeniknął do popkultury i dorobił się wielu naśladowców, książek, maskotek, klocków a nawet zapowiedzi filmu. W wersji mobilnej (która nosi status alpha) znajdziemy okrojone możliwości względem edycji komputerowej i konsolowej. Otrzymujemy dwa tryby rozgrywki (Survival i Creative) oraz mocno ograniczone możliwości konfiguracji nowego świata. Sterowanie nie należy do najwygodniejszych, w opcjach mamy możliwość jego edycji.
Wersja na Windows Phone choć zasadniczo nie odbiega od tych dobrze znanych z iOS i Androida zawodzi w dwóch aspektach. Pierwszy to brak Xbox Live. Nawet jeżeli ma się pojawić w przyszłości, to jest to chyba pierwsza gra wydana przez Microsoft Studios bez wsparcia dla tej usługi. Jest to o tyle istotne, że Microsoft ma coraz większy problem z Xbox Live na systemy mobilne. Nie ma pomysłu jak go rozwijać, a kolejne studia rezygnują ze wspierania go. Microsoft dał im właśnie "dobry" przykład. Zawodzi także brak wersji testowej. Czyli kolejnego elementów, który kiedyś był znakiem rozpoznawczym Windows Phone. Niestety obecnie rezygnuje z niego nawet sam Microsoft. Szkoda.
Premiera Minecrafta na Windows Phone to przede wszystkim kwestia wizerunkowa. Fani tego typu gier od dawna mogą grać w Survivalcrafta, który jest tytułem bardziej rozbudowanych, dopracowanym i tańszym. Za pełną wersję Minecrafta trzeba zapłacić 22,99 zł. Gra działa także na urządzeniach z 512 MB pamięci RAM. Znajdziecie ją w naszej bazie aplikacji.