TikTok testuje poziome filmy. Chce być konkurencją YouTube'a

TikTok
TikTok
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Oskar Ziomek

15.12.2022 08:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z TikToka korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, a część z nich bierze udział w testach nowego trybu. TikTok sprawdza, jak sprawdziłyby się poziome filmy. Nie trzeba dogłębnej analizy, by założyć, że docelowo chodzi o stworzenie konkurencji dla YouTube'a.

Tak jak YouTube stosunkowo niedawno uruchomił na stałe swoje filmy Shorts, gdzie królują materiały nagrywane w pionie, tak TikTok testuje dziś możliwość wyświetlania tych "klasycznych" - poziomych. Na trwające testy w tym miesiącu zwrócił uwagę serwis Tech Crunch. Na tym etapie trudno powiedzieć, czy pomysł się przyjmie. Chociaż oglądanie poziomych filmów wydaje się bardziej naturalne, pionowe zdążyły się upowszechnić w social mediach, a TikTok bez wątpienia kojarzy się tylko z nimi.

Trudno nie odnieść wrażenia, że rozpoczęte eksperymenty z filmami w poziomej orientacji na TikToku to odpowiedź na zmiany, jakie w ostatnim czasie zaszły na YouTubie. Włączone najpierw testowo filmy Shorts w ubiegłym roku oficjalnie zostały uruchomione także w Polsce i od tamtego czasu dynamicznie się rozwijają.

YouTube udostępnił także twórcom nowe narzędzia, które pozwalają szybko tworzyć nowe filmy Shorts (jako wycinki z już opublikowanych wideo), a niedawno ogłoszono kluczową zmianę - możliwość zarabiania na szortach na podobnych zasadach, jak w przypadku "normalnych" filmów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wychodzi więc na to, że TikTok poczuł się zagrożony i potrzebuje argumentów, by zachować na swojej platformie użytkowników. Ze statystyk dotyczących ubiegłego roku udostępnionych przez serwis statista wynika, że z TikToka korzystają głównie osoby młode. W Polsce w 2021 roku ponad 30 proc. odbiorców stanowiła grupa w wieku 13-17 lat. Osoby w wieku 25 lat i starsze stanowią łącznie 26 proc. użytkowników TikToka.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)