Sprzedaż smartfonów: Huawei coraz bliżej Apple, Xiaomi ma 102% wzrostu

Sprzedaż smartfonów: Huawei coraz bliżej Apple, Xiaomi ma 102% wzrostu

07.11.2017 13:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rynek smartfonów wciąż może pochwalić się rosnącą sprzedażą, choć już nieznaczną. Według danych opublikowanych przez IDC, w 3 kwartale 2017 roku nastąpił wzrost o 2,7% względem analogicznego okresu w 2016 roku. Sprzedaż rośnie jednak w przypadku największych producentów oraz chińskich firm, pozostali najczęściej muszą pogodzić się ze spadkiem.

W trzecim kwartale tego roku sprzedanych zostało 373,1 mln smartfonów. Prognozy mówią, że ten świetny wynik zostanie poprawiony w czwartym kwartale, ale już nieznacznie – wzrost wyniesie mniej niż 1%. Nie pomoże nawet iPhone X, a to ze względu na ograniczenia w dostępności i wysoką cenę. Większość sprzedanych smartfonów będą bowiem stanowić tańsze urządzenia.

Obraz

Miniony kwartał z pewnością był dobry dla Samsunga i Apple. Południowokoreański producent sprzedał 83,3 mln smartfonów, uzyskując wynik o 9,5% lepszy niż w 2016 roku. Z kolei amerykańska firma osiągnęła wynik 46,7 mln sprzedanych iPhone’ów – 2,6% wyższy niż przed rokiem. Apple czwarty kwartał rozpoczyna z iPhonem X, który sprzedaje się świetnie, ale dostępny jest w ograniczonej liczbie sztuk.

Trzecia pozycja należy do Huaweia, któremu już raz udało się prześcignąć Apple. Producent coraz sprawniej radzi sobie na rynku smartfonów i zachowując wzrost sprzedaży, powinien w końcu na dłużej wskoczyć na drugą pozycję. Czwarte miejsce należy do OPPO z naprawdę dobrym wzrostem sprzedaży – 19%. Piąta pozycja to Xiaomi, które osiągnęło rewelacyjny wzrost względem poprzedniego roku – 102,6%, sprzedając 27,6 mln smartfonów (trzeci kwartał 2016 roku to 13,6 mln).

iPhone X nie wystarczy by odeprzeć szturm Huaweia?
iPhone X nie wystarczy by odeprzeć szturm Huaweia?

Jeśli chodził o udział pierwszej piątki, to posiada ona ponad 50% rynku, zostawiając swoim konkurentom do podziału 46,4% udziałów. Samsung ma 22,3% rynku, Apple to już 12,5%, a trzeci Huawei ma 10,5%. Trzeba zauważyć, że trójka chińskich producentów (Huawei, OPPO i Xiaomi) zalicza naprawdę duże wzrosty sprzedaży, coraz bardziej zbliżając się do Apple.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (41)
Zobacz także