Spotify przegrało na znaczącym rynku? Apple Music miało po prostu łatwiej
Apple Music pojawiło się później, oferuje gorsze aplikacje na Androida i Windowsa, ale właśnie pokonało Spotify pod względem liczby płacących użytkowników. Oczywiście usługa ze Szwecji wciąż jest tą ogólnie najpopularniejszą, ale przegrała na ważnym rynku.
06.07.2018 | aktual.: 06.07.2018 17:40
Jak informuje serwis Digital Music News, powołując się na dane dostarczone przez jednego z głównych dystrybutorów muzyki, usługa Apple właśnie wyprzedziła Spotify. Warto zaznaczyć, że informacje dotyczą amerykańskie rynku, na którym Apple Music wystartowało z uprzywilejowanej pozycji.
Nawet jeśli Apple Music oferuje przeciętne aplikacje na Androida czy Windowsa, to na iPhone’ach lub Makach nie odstaje już Spotify. Co więcej, aplikacje są zainstalowane na iOS i macOS już po wyjęciu urządzenia z pudełka. Wystarczy dodać kartę płatniczą, aby zacząć korzystać z usługi. Ponadto Apple Music świetnie integruje się ze sprzętem Apple, np. możliwość słuchania na Watchu, bez smartfona. Warto również dodać, że według StatCounter iOS ma 53% udziałów na rynku amerykańskim. Nic więc dziwnego, że usługa staje się coraz popularniejsza.
Apple Music jak najbardziej może wydawać się atrakcyjniejszym wyborem dla osoby korzystającej głównie ze sprzętu Apple (także w Polsce). Według wspomnianych danych, usługa w USA może pochwalić się ponad 20 mln płacących użytkowników. Z kolei wynik Spotify wynosi około 20 mln. Przewaga Apple Music jest więc nieznaczna, ale to właśnie produkt z Cupertino może pochwalić się szybszym wzrostem subskrybentów – Apple Music 5%, Spotify 2%.
Spotify wciąż pozostaje liderem na rynku globalnym, mając 70 mln płacących użytkowników. Ponadto wraz z osobami korzystającymi z darmowego planu, stanowią oni grupę 160 mln osób. Natomiast z Apple Music korzysta 45 mln osób (nie jest dostępna darmowa wersja).