Sposób na lockdown w branży turystycznej? Pierwszy w pełni cyfrowy hotel już gotowy

Hotele staną się bardziej nowoczesne
Hotele staną się bardziej nowoczesne
Adam Bednarek

30.03.2021 15:38, aktual.: 06.03.2024 21:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kiedy jeszcze kilka lat temu wyobrażano sobie "hotel przyszłości", przed oczami stawały roboty pełniące funkcję recepcjonistów i tragarzy. Rzeczywistość okazała się inna. Wszelkie niezbędne rzeczy są już w komórce lub komputerze, by nowoczesny hotel mógł działać.

Eksperyment z dinozaurami-robotami przyjmującymi gości się nie powiódł, więc cyfrowy hotel musi wyglądać inaczej. Wiemy już, jak. Accor, wiodąca grupa hotelarska na świecie, otworzy "pierwszy w pełni cyfrowy hotel działający w oparciu o integrację nowoczesnych technologii". Będzie zlokalizowany w Wielkiej Brytanii ibis Styles London Gloucester Road.

Wyobrażać można sobie mnóstwo gadżetów i rozwiązań rodem z filmów science-fiction, ale tak naprawdę bazą całego systemu jest smartfon albo komputer hotelowego gościa.

Zameldowanie się w hotelu będzie łatwiejsze dzięki inteligentnym bezkontaktowym rozwiązaniom online. Każdy gość będzie mógł samodzielnie zameldować się w hotelu z poziomu smartfona, tabletu czy laptopa. Accor rozszerza także istniejącą funkcjonalność szybkiego wymeldowania (FCO – Fast Check-Out) dla wszystkich gości, dostępną z poziomu urządzeń mobilnych i oferującą wysłanie faktury w formacie PDF na skrzynkę e-mail.

W smartfonie znajdą się też klucze, pozwalające korzystać z wind czy otwierać drzwi do pokoju. Accor planuje wprowadzić rozwiązanie Accor Key na całym świecie, a tylko w samym 2021 grupa wyposaży 20 tys. drzwi w tę funkcjonalność, która będzie dostępna także we wszystkich hotelach uruchamianych od lata bieżącego roku.

Telefonem zapłaci się za pobyt oraz zamówi jedzenie lub inne hotelowe usługi do pokoju. Hotelowe systemy będą powiązane z aplikacją Whatsapp, tak aby ułatwić kontakt z obsługą.

Zapewne gdyby nie pandemia takie nowinki wprowadzane byłyby wolniej i mniej pewnie - bo niewykluczone, że wielu klientów przyzwyczajonych jest do tradycyjnej formy kontaktu.

Tymczasem teraz hotele nie mają wyjścia. Branża nie tylko w Polsce jest zamrożona, a w powrocie do działania pomóc może ograniczenie kontaktu obsługi z gośćmi. Zmiana wymuszona pandemią na pewno jednak zostanie na lata, przyspieszając nieuniknione.

Rozwój hotelu pokazuje też inną ciekawą rzecz. Jeszcze kilka lat temu nowoczesność często powiązywano z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ale "w ciele" robotów. Okazuje się, że SI ułatwiająca życie jest po prostu w naszych telefonach i są to aplikacje oraz asystenci. Towarzystwa, pomocy i partnera w załatwianiu codziennych problemów znajdziemy właśnie tam.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)