Smartfon jako magiczna różdżka do PC? Takich sztuczek wcześniej nie widzieliśmy

Można mieć wrażenie, że nie wykorzystujemy na co dzień szeregu możliwości, jakie dają nam nowoczesne smartfony. Część osób nabywa drogie urządzenia tylko po to by z nich dzwonić, inne by Angry Birds chodziło sprawniej, nieliczni zainteresują się przykładowo funkcjonowaniem słuchawek w formie drugiego ekranu, tak jak Microsoft promuje to ze swoją technologią SmartGlass. Tymczasem przy odrobinie inwencji telefon może się zmienić w przydatne narzędzie do pracy i zabawy z PC, co pokazuje projekt THAW.

Smartfon jako magiczna różdżka do PC? Takich sztuczek wcześniej nie widzieliśmy

19.09.2014 14:53

Obraz

Grupka badaczy z zapewne doskonale kojarzonego przez naszych czytelników Instytutu Technologicznego w Massachusetts (bo o projektach MIT pisaliśmy niejednokrotnie) popatrzyła na sprzęt noszony zazwyczaj w kieszeni przez pryzmat jego użyteczności. Wymyślili oprogramowanie, które wykorzystując standardową kamerkę, wbudowaną w praktycznie każdy obecnie aparat telefoniczny, pozwala na przenoszenie danych między monitorem (faktycznie zaś komputerem oczywiście) a smartfonem. Umożliwia to między innymi przerzucanie folderów czy plików między urządzeniami, po prostu najeżdżając na ekran monitora telefonem i pukając, gdy pliki pojawią się na jego ekranie. Smartfon staje się podręcznym magazynem danych czy schowkiem systemowym, używanym do przeklejania danych z różnych lokalizacji. Inna opcja to szybkie retuszowanie zdjęć z wykorzystaniem dotyku czy czujników ruchu.

[vimeo=http://vimeo.com/105950126]Rozwiązanie daje zupełnie nowe, niezwykłe możliwości również w grach. Telefon wykorzystany może zostać jako rentgen, pokazujący normalnie niewidoczne na ekranie monitora elementy, podstawka, po której postać sterowana przez gracza przedostanie się wyżej, czy swoisty portal do przenoszenia bohatera z miejsca na miejsce, również z dotykową opcją zmiany jego rozmiaru (by mógł przecisnąć się przez wąskie przejścia). Z pomocą smartfona kontrolować można również elementy oraz właściwości świata gry.

System opiera się na rozpoznawaniu koloru generowanego tła i odległości kamery od ekranu monitora. Barwa nie musi zajmować całej dostępnej powierzchni, bowiem wyświetlana może być tylko na takim polu, jakie obejmuje kamera (stąd kolorowe okręgi na filmiku powyżej). Odczytywanie głębi ostrości wspomagane jest przez żyroskopy oraz akcelerometry, co daje dokładniejsze analizowanie ruchu ręką. Telefon komunikuje się z PC bezprzewodowo z pomocą autorskiego oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (11)